-->

Andre Onana: Man Utd berharap dapat menyelesaikan perjanjian untuk penjaga gol Inter Milan

 Manchester United berharap dapat memuktamadkan perjanjian untuk penjaga gol Inter Milan, Andre Onana.


Bos United, Erik ten Hag berminat untuk menyelesaikan kebimbangan mengenai situasi penjaga gol di Old Trafford di tengah-tengah ketidakpastian mengenai masa depan David de Gea.


Kontrak De Gea di Old Trafford tamat pada penghujung bulan lalu tanpa persetujuan berhubung tawaran semakan yang dikemukakan kepada bekas pemain antarabangsa Sepanyol itu.


Andre Onana: Man Utd berharap dapat menyelesaikan perjanjian untuk penjaga gol Inter Milan





Onana, 27, mengekalkan lapan gol dalam 24 perlawanan Serie A musim lalu.


Pemain Cameroon itu juga menyimpan lapan gol dalam 13 perlawanan dalam Liga Juara-Juara musim lalu - yang paling banyak daripada mana-mana penjaga gol dalam pertandingan itu.


Ten Hag menguruskan Onana di bekas kelab Ajax dan pemain Belanda itu percaya pemain itu mencapai tahap yang dikehendakinya dan mudah menyesuaikan diri dengan kehidupan di Liga Perdana.


Sebaliknya, Ten Hag tidak yakin keupayaan De Gea dengan bola di kakinya adalah mengikut standard yang diperlukan.


Walaupun bajet United dihadkan oleh sekatan permainan adil kewangan, dan masih belum ada kejelasan mengenai situasi pemilikan kelab, Ten Hag merasakan penjaga gol dan penyerang tengah boleh dicapai, terutamanya kerana perlepasan harus menanggung sebahagian daripada kos.


Onana akan menjadi pemain kedua United pada musim panas selepas pemain tengah Mason Mount menyertai Red Devils dari Chelsea dengan bayaran awal £55m awal minggu ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama