Bekas pemain bola sepak Man City, Benjamin Mendy didapati tidak bersalah atas tuduhan merogol

obay
0

 Bekas pemain bola sepak Manchester City, Benjamin Mendy telah dibebaskan daripada merogol seorang wanita dan cuba merogol seorang lagi.


Lelaki berusia 28 tahun itu dituduh menyerang seorang wanita berusia 24 tahun di rumah agamnya bernilai £4 juta di Mottram St Andrew, Cheshire pada Oktober 2020.


Encik Mendy juga dituduh cubaan merogol seorang wanita lain, berusia 29 tahun, yang berkata dia turut mencabulnya di rumahnya dua tahun sebelum ini.



Benjamin Mendy


Ia berlaku selepas dia dibebaskan daripada enam rogol pada perbicaraan awal pada Januari.


Pemain antarabangsa Perancis itu menangis ketika keputusan tidak bersalah dibacakan oleh mandur juri selepas perbicaraan selama tiga minggu di Mahkamah Chester Crown.


Juri enam lelaki dan enam wanita berbincang selama kira-kira tiga jam 15 minit sebelum membuat kesimpulan.


Hakim Steven Everett berkata: "Encik Mendy boleh dilepaskan dari kandang tertuduh."


Pemain bola sepak itu, yang kontraknya dengan Manchester City tamat bulan ini, telah dibebaskan pada perbicaraan awal enam pertuduhan rogol dan satu pertuduhan serangan seksual, yang berkaitan dengan empat wanita muda atau remaja.


Tetapi juri gagal mencapai keputusan atas dua pertuduhan rogol dan cubaan merogol, menyebabkan perbicaraan semula.

Benjamin Aina KC, yang mendakwa, dia telah menikmati pesta di rumahnya dan dalam dua kali "mengambil kesempatan" ke atas tetamu wanita, manakala kekayaan dan status selebriti mengubahnya menjadi seorang lelaki yang tidak biasa diberitahu "tidak".


Pengadu pertama, wanita A, seorang pelajar berusia 29 tahun, pertama kali bertemu Encik Mendy semasa berada di kelab malam di Barcelona pada akhir 2017 dan dia menjadi intim dengan salah seorang rakannya, perbicaraan diberitahu.


Mereka terus berhubung dan setahun kemudian dia mengatur untuk melawat rakan Encik Mendy di rumah pemain bola sepak itu, di mana mereka tinggal selepas mereka semua pergi bersama gadis lain untuk keluar malam.


Wanita itu memberitahu juri bahawa keesokan harinya, apabila dia mandi di bilik mandi en-suite, Encik Mendy muncul tanpa diundang, hanya memakai seluar boxer, dan dia kelihatan "terbang".


Dia mendakwa Encik Mendy kemudian menangkapnya dan cuba merogolnya di atas katil, walaupun dia berulang kali menyuruhnya berhenti.


Encik Mendy memberitahu juri bahawa kedua-duanya "bercumbu" semasa keluar malam dan keesokan paginya dia pergi ke biliknya dan mereka mula berpelukan di atas katil.


Dia berkata dia memberitahunya dia tidak akan melakukan hubungan seks dengannya kerana dia bersama rakannya.


Encik Mendy berkata, dia kemudiannya menjadi marah apabila dia memberitahunya bahawa dia sudah bertanya kepada rakannya yang memberitahunya "OK".


Dia menafikan cuba merogolnya.


Seorang lagi pengadu, wanita B, memberitahu perbicaraan dia keluar bersama rakan-rakan di sebuah bar di Alderley Edge, Cheshire, berhampiran rumah Encik Mendy, apabila mereka dijemput pulang ke rumah pemain bola sepak itu pada 2019.


Lelaki berusia 24 tahun itu didakwa Encik Mendy mengambil telefonnya daripadanya, yang mengandungi gambar "intim", kemudian membawanya ke bilik tidurnya yang terkunci, sambil dia meminta telefonnya kembali.


Dia memberitahu juri Encik Mendy memberitahunya "Saya hanya mahu melihat anda" dan menyuruhnya menanggalkan pakaiannya, yang dia lakukan.

Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Jom komen ! :)

Catat Ulasan (0)