-->

Kapten Arsenal, Martin Odegaard berkata 'tiada harapan' dalam perlumbaan kejuaraan selepas tewas kepada Brighton

 Walaupun secara matematik ia belum disahkan, wajah pemain Arsenal pada penghujung kekalahan 3-0 mereka kepada Brighton pada hari Ahad menjelaskan bahawa mereka tahu perlumbaan kejuaraan Liga Perdana Inggeris telah berakhir.


Ada yang berdiri merenung ke kejauhan, yang lain duduk di atas padang dan memandang ke tanah ketika lawan mereka berlumba-lumba ke hujung tempat lawan untuk meraikannya dengan penyokong gembira mereka.


Kapten Arsenal, Martin Odegaard berkata 'tiada harapan' dalam perlumbaan



Perlawanan ini terasa seperti peluang terakhir untuk Arsenal. Mereka masih memerlukan senario tidak mungkin Manchester City tergelincir dalam baki tiga perlawanan mereka tetapi kemenangan adalah satu kemestian jika mereka ingin terus memburu.


Sebaliknya, mereka menyerah kalah apabila Brighton menjaringkan tiga gol pada separuh masa kedua untuk mengukuhkan usaha dongeng mereka untuk memastikan bola sepak Eropah musim depan.


Kekalahan itu bermakna Arsenal ketinggalan empat mata di belakang pendahulu Manchester City dan hanya berbaki dua perlawanan. Pasukan Pep Guardiola tahu bahawa kemenangan menentang Chelsea di Etihad Ahad depan bermakna gelaran itu akan menjadi milik mereka semula.


"Ia akan menjadi sangat sukar sekarang, kami harus jujur. Ia sukar untuk diterima," kata kapten Arsenal, Martin Odegaard kepada Sky Sports.


"Ia bukan perasaan yang baik pada masa ini. Cara kami bermain, terutamanya pada separuh masa kedua. Saya tidak tahu apa yang berlaku secara jujur.


"Rasanya seperti tiada harapan sekarang."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama