-->

Jadual Malaysia Di Piala Asia 2023

Jadual Malaysia Di Piala Asia 2023. Selepas selesai sesi pengundian peringkat kumpulan semalam. Hari ini telah dikeluarkan jadual perlawanan yang akan berlangsung di Qatar nanti. Skuad negara yang dibimbing oleh Kim Pan Gon diundi dalam kumpulan E bersama dengan pasukan Korea Selatan, Bahrain dan juga Jordan.


Jadual Malaysia Di Piala Asia 2023

Gambar di atas merupakan stadium pertama yang akan menjadi tempat perlawanan pembukaan untuk skuad negara menentang pasukan Jordan nanti. Cantik dan versatile. yang pasti stadium ini digunakan untuk Piala Dunia 2022 yang lalu.

Antara match yang pernah berlangsung di sini adalah Perancis menentang Australia, Ghana vs Uruguay dan lain-lain.

Jadual Malaysia Piala Asia 2023

Ramai yang setuju dengan kami apabila pasukan negara di undi dalam kumpulan SUKAR yang boleh meranapkan impian kita ke pusingan seterusnya. 

Jadual Piala Asia Malaysia

Isnin (15.1.2024,

  • Malaysia vs Jordan

Sabu (20.1.2024)

  • Bahrain vs Malaysia

Khamis (25.1.2024)

  • Korea Selatan vs Malaysia.


Jadual Malaysia Di Piala Asia 2023

Kesemua perlawanan akan berlangsung di Qatar yang mana ia juga menjadi venue kejohanan berprestij Piala Dunia 2022 yang lalu. Sudah pasti ia akan menjadi pengalaman bermakna untuk skuad negara beraksi di pentas berpresij nanti.

Tumpuan juga diberikan kepada kim pan gon apabila dia akan bertemu dengan bekas majikannya nanti. Pan Gon sangat terkenal di negaranya dan sudah pasti dia mahu buktikan sesuatu di sana.

Akhir sekali hanya doa yang mampu dititpkan buat skuad negara agar sekurang-kurangnya mendapat 1 mata dari kejohanan kali ini. Semoga berjaya untuk HM!


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama