-->

Guardiola Marah Haaland Sebab Penalti

Viral di sosial media mengenai jurulatih Manchester City mengamuk kepada Haaland selepas dia memberikan peluang penalti kepada pemain lain. Selepas pemainan tamat, Guardiola telah reda sedikit ketika dia berdepan dengan media selepas perlawanan tetapi dia masih bertegas Haaland sepatutnya mengambil penalti, memandangkan situasi yang dialami pasukannya.


“Perlawanan belum berakhir,” kata Guardiola. "Ia menunjukkan betapa baik dan pemurahnya Erling. Jika 4-0 berbaki 10 minit lagi, OK.


Guardiola Marah Haaland Sebab Penalti




"Tetapi pada 2-0? Pada 2-0, terutamanya di England, ia tidak pernah berakhir.


"Erling adalah penentu penalti terbaik sekarang jadi dia perlu menerimanya. Saya mahu pemain yang menjadi penentu, kerana mereka mempunyai lebih rutin dan kepakaran. Dia mungkin telah mengambil 10 atau 11 penalti dan dia mempunyai perasaan - Gundogan melakukannya tidak mempunyai itu sekarang.


“Saya mengagumi hakikat Gundogan mahukan tanggungjawab untuk mengambil penalti – itu adalah nilai terbaik dalam diri seorang pemain – tetapi kebiasaannya pengambil adalah pengambil, dan Erling terpaksa menerimanya kerana dia pakar kami.


"Hari ini Erling boleh menjaringkan dua atau tiga gol. Dia bermain dengan sangat baik, dalam pergerakannya dan bagaimana dia berjuang untuk kami. Saya suka memujinya apabila dia tidak menjaringkan gol.


"Jika Gundogan menjaringkan penalti, semua orang 'OK, hatrik, syabas'. Tetapi pengambil adalah pengambil. Pada kedudukan 2-0, ini adalah perniagaan, bukan situasi di mana kita tidak boleh melupakannya."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama