-->

Garnacho Selamatkan Maruah Manchester United

 Manchester United bangkit daripada kekalahan berturut-turut dalam Liga Perdana dengan menewaskan Wolverhampton Wanderers di Old Trafford untuk mengukuhkan usaha mereka untuk menduduki tempat empat teratas.


Skuad bimbingan Erik ten Hag telah tewas kepada Brighton dan West Ham untuk memberikan Liverpool - yang ketinggalan satu mata di tempat keempat pada awal hari - harapan untuk merampas tempat Liga Juara-Juara dengan mengorbankan mereka.


Garnacho Selamatkan Maruah Manchester United


Tetapi Anthony Martial membuka tirai jaringan pada separuh masa pertama sebelum Alejandro Garnacho menandakan kepulangannya dari tempoh yang lama akibat kecederaan dengan gol kedua pada masa kecederaan untuk memastikan kemenangan yang meletakkan Manchester United empat mata di hadapan The Reds dengan baki tiga perlawanan.


Dengan Marcus Rashford diketepikan kerana kecederaan, ia kelihatan seperti hari yang sukar di hadapan gol untuk tuan rumah kerana mereka terlepas beberapa peluang yang baik, terutamanya melalui Antony.


Pemain sayap itu membuat percubaan melebar selepas berlumba ke angkasa sebelum menghantar tandukan dari jarak dekat apabila tidak ditanda.


Tetapi Antony memberikan bantuan untuk kejayaan separuh masa pertama apabila dia dimainkan oleh Bruno Fernandes dan dia tidak mementingkan diri sendiri kepada Martial untuk menjaringkan gol.


Antony mempunyai peluang sekali lagi untuk menjaringkan gol pada separuh masa kedua tetapi dia melakukan rembatan tepat di atas tiang selepas diarahkan oleh tumit belakang Fernandes.


Bagaimanapun, pemain gantian Garnacho akhirnya mendapat gol kedua Manchester United apabila pemain remaja itu berlumba pada minit keempat masa kecederaan sebelum merembat melepasi Dan Bentley di gawang Wolves.


Pelawat jarang mengancam kerana mereka menamatkan permainan tanpa rembatan ke sasaran.


Manchester United kekal di tempat keempat tetapi berada sama dengan 66 mata dengan Newcastle di tempat ketiga. Wolves pula berada di tangga ke-13.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama