EPL: 3 Pasukan SAH Tersingkir Dari liga, Satu Bekas Juara Epl Juga Tersingkir

 Selesai sudah pertandingan liga perdana Inggeris duntuk satu musim lagi. Juara juga sudah diketahui apabola Manchester City berjaya merebut takhta liga kali ini untuk kali ketiga berturut-turut. 

Kini tumpuan diberikan kepada pasukan-pasukan yang tersingkir dari liga pula. 3 pasukan SAH tersingkir dari liga perdana inggeris iaitu Leeds United, Bekas juara liga Leicester City dan juga Southampton.


3 Pasukan SAH Tersingkir Dari liga, Satu Bekas Juara Epl Juga Tersingkir




Kekalahan Besar Buatkan Leeds Tersingkir!

Leeds United tersingkir daripada Liga Perdana apabila mereka tewas perlawanan terakhir musim ini kepada Tottenham Hotspur.


Peminat The Whites menyalahkan kedua-dua pasukan mereka dan pemilik kelab apabila tempoh tiga tahun pasukan West Yorkshire di liga utama berakhir dengan lemah lembut dan menyedihkan di Elland Road.


Perlu menang untuk mendapat sebarang peluang untuk mengekalkan status Liga Perdana mereka, Leeds ketinggalan dalam dua minit pembukaan menerusi penyudah cemerlang Harry Kane.


Pedro Porro kemudian menggandakan kelebihan Tottenham apabila dia merembat masuk dari sudut ketat pada awal separuh masa kedua.


Jack Harrison menjadikan kedudukan 2-1 untuk memberi Leeds harapan singkat untuk melakukan pelarian yang tidak dijangka, tetapi gol liga ke-30 Kane pada musim ini memulihkan kelebihan dua gol Spurs.


Lucas Moura menandakan penampilan perpisahannya dengan menjaringkan gol solo yang baik pada masa kecederaan, walaupun kemenangan pertama Tottenham di liga utama di luar London sejak Oktober tidak mencukupi untuk menghalang mereka terlepas kelayakan Eropah buat kali pertama sejak mereka menduduki tempat kelapan pada 2008-09 .


Bagi Leeds, bagaimanapun, kerosakannya jauh lebih teruk.


Pengerusi dan pemilik majoriti Andrea Radrizzani tidak hadir pada perlawanan itu tetapi diberitahu dengan pasti untuk menjual kelab itu oleh penyokong Leeds, yang melaungkan "pecat lembaga pengarah" semasa peringkat akhir.


Dan, selepas penceroboh padang telah diusir oleh setengah dozen steward 15 minit sebelum masa tamat, mereka melaungkan "dia mempunyai lebih banyak perjuangan daripada anda" dalam penilaian yang memberatkan pasukan mereka - dengan lagu-lagu selanjutnya untuk menyokong Marcelo Bielsa, jurulatih yang dikasihi yang mengembalikan Leeds ke liga teratas pada 2020 tetapi dipecat musim lalu.


Dengan ketidakpastian mengenai cadangan pengambilalihan oleh pemilik San Francisco 49ers, yang sudah mempunyai 44% kepentingan dalam kelab, dan syarikat induk Radrizzani membeli kepentingan dalam Sampdoria, yang baru sahaja diturunkan dari Serie A, terdapat kekurangan kejelasan di kelab yang perlu ditangani.


Kali terakhir Leeds jatuh, pada tahun 2004, ia mengambil masa 16 tahun sebelum mereka kembali. Masa sebelum itu, pada tahun 1982, ia adalah lapan. Mereka hanya boleh berharap tiada perkara serupa menanti mereka pada kesempatan ini.

Leicester City Tersingkir walaupun Menang

Tempoh sembilan tahun Leicester City dalam Liga Perdana berakhir apabila mereka tersingkir dengan cara yang menyakitkan walaupun menewaskan West Ham pada hari terakhir musim ini.


Nasib The Foxes di luar genggaman mereka menuju ke pusingan terakhir perlawanan, dan kemenangan 1-0 Everton ke atas Bournemouth bermakna pemenang 2015-16 tergelincir ke Kejuaraan dengan dua mata.


Ketika peminat Toffees gembira di Goodison Park, penyokong Leicester di King Power dibiarkan mengeluh dengan kempen yang menyedihkan di mana mereka hanya memenangi sembilan perlawanan liga.


Bos sementara Dean Smith berkata ia adalah "kekecewaan besar".


“Saya hanya boleh melihat tujuh minggu dan lapan perlawanan saya,” katanya. "Saya sentiasa merasakan untuk masuk ia akan menjadi sukar. Keyakinan dan kepercayaan adalah rendah.


"Saya merasakan kami memerlukan 11 mata untuk kekal, ternyata 11 tetapi kami hanya mendapat sembilan. Dalam hal itu, saya telah gagal."


'Skuad paling mahal untuk diturunkan - apa yang salah untuk Leicester?

Mengetahui bahawa mereka memerlukan kemenangan untuk mempunyai sebarang peluang untuk kekal di atas, Leicester hampir awal apabila Kelechi Iheanacho bertukar hantaran dengan James Maddison sebelum memotong palang dengan percubaan ganas, melencong.


Tuan rumah memecah kebuntuan menerusi penyudah sejuk Harvey Barnes daripada hantaran Iheanacho untuk mendahului pada separuh masa, dan pada peringkat itu mereka mengejar perbezaan gol.


Jonny Evans hampir menanduk masuk ke gawangnya sendiri pada babak kedua yang menggegarkan, tetapi stadium senyap apabila berita bertapis mengenai jaringan Everton.


Said Benrahma melakukan percubaan lencong yang menarik ke atas tiang untuk pelawat, sebelum Wout Faes menanduk masuk gol kedua Leicester.


Pablo Fornals membalas satu gol dengan menikam masuk melalui tiang ketika The Hammers menduduki tempat ke-14, enam mata di depan zon penyingkiran.

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama