-->

Roberto Firmino menjaringkan gol penyamaan lewat dramatik

 Roberto Firmino menjaringkan gol penyamaan lewat dramatik ketika pendahuluan Arsenal di puncak Liga Perdana dipotong kepada enam mata dalam pertemuan penuh insiden dengan Liverpool di Anfield.


The Gunners berada dalam kawalan pelayaran dengan mendahului dua gol dalam setengah jam pertama ketika mereka mencari kemenangan pertama mereka di Liverpool sejak 2012, tetapi dikecewakan apabila mereka membayar harga kerana kehilangan disiplin mereka pada masa yang genting .

Roberto Firmino menjaringkan gol penyamaan lewat dramatik


Gabriel Martinelli menerkam pertahanan Liverpool yang ceroboh untuk meletakkan Arsenal di depan selepas lapan minit kemudian Gabriel Jesus bangkit tanpa disedari antara Virgil van Dijk dan Andy Robertson untuk menanduk pulang di Kop End.


Liverpool mencetuskan kehidupan selepas titik kilat antara Granit Xhaka dan Trent Alexander-Arnold pada lewat separuh masa pertama, Mohamed Salah menjaringkan gol di tiang jauh sebelum rehat untuk mencipta aksi mendebarkan.


Terdapat insiden pelik pada penghujung separuh masa pertama apabila penolong pengadil Constantine Hatzidakis kelihatan menyiku pemain pertahanan Liverpool Robertson ketika pasukan meninggalkan padang.


Dalam separuh masa kedua yang dramatik, Salah terlepas sepakan penalti kedua berturut-turut apabila dia merembat tersasar selepas Rob Holding mengasari Diogo Jota sebelum Firmino bangkit di tiang jauh untuk menanduk masuk hantaran lintang Alexander-Arnold ketika berbaki tiga minit.


Dalam kemuncak yang membosankan, penjaga gol Arsenal, Aaron Ramsdale - yang telah menyelamatkan gawang daripada Darwin Nunez - menghasilkan dua perhentian yang luar biasa daripada Salah dan Ibrahima Konate apabila pemain rentak Mikel Arteta terpaksa berpuas hati dengan satu mata, dengan Liverpool layak sepenuhnya mendapat bahagian mereka. untuk pertarungan yang menggemparkan.


Ini bermakna takdir kejuaraan kini berada di tangan Manchester City kerana mereka mempunyai satu perlawanan di tangan dan mempunyai perlawanan di tempat sendiri menentang Arsenal akan datang.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama