-->

Nottingham Forest: Steve Cooper masih pengurus

 Nottingham Forest berkata Steve Cooper kekal sebagai pengurus tetapi "keputusan dan prestasi mesti bertambah baik dengan segera".


Forest, dikalahkan 2-1 oleh Leeds United pada hari Selasa, berada di tangga ke-17 dalam Liga Perdana, di atas zon penyingkiran hanya berdasarkan perbezaan gol.

Steve Cooper masih pengurus


Dalam satu kenyataan, pemilik Evangelos Marinakis berkata dia ingin menamatkan "laporan palsu dan mengganggu" mengenai masa depan Cooper.


Forest belum menang dalam lapan perlawanan, larian tanpa kemenangan terpanjang di liga teratas.


Cooper menyertai Forest pada September 2021 dan membimbing mereka ke Liga Perdana buat kali pertama sejak 1999 pada musim pertamanya.


Dia telah menandatangani 29 pemain sejak musim panas lalu, membelanjakan lebih daripada £160 juta.


Berita Nottingham Forest terkini, analisis dan pandangan peminat

Marinakis berkata: "Tiada siapa yang menafikan bahawa kelab kami berada dalam kedudukan sukar dalam Liga Perdana.


"Tetapi kami ingin menamatkan spekulasi dan laporan palsu dan mengganggu dalam media untuk mengesahkan bahawa Steve Cooper kekal sebagai pengurus kami di Nottingham Forest.


"Kami semua kecewa dengan persembahan baru-baru ini dan sangat jelas bahawa banyak kerja keras perlu dilakukan untuk menangani perkara ini dengan segera."



Cooper menandatangani kontrak baharu di City Ground sehingga 2025 pada Oktober, apabila kelab itu berada di tangga terbawah selepas lapan perlawanan.


Marinakis berkata "tidak boleh ada masa untuk gangguan, khabar angin dan spekulasi" dan Cooper dan pemainnya memerlukan "kerja keras, keazaman, komitmen".


Ditanya mengenai kedudukannya berikutan kekalahan di Elland Road, Cooper berkata dia telah "melatih" dirinya untuk "memberi tumpuan kepada perkara yang boleh saya kawal".


Dia berkata: "Saya sentiasa memikirkan kebaikan kelab bola sepak yang lebih besar.


"Sebarang kebimbangan, kekecewaan atau kekecewaan yang saya rasai sekarang adalah hakikat bahawa Forest telah tewas dalam perlawanan yang boleh mereka lakukan dengan lebih baik."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama