-->

Man City Belasah Arsenal 4-1

 Manchester City memberikan kelas induk untuk menewaskan pendahulu Liga Perdana, Arsenal dan memberikan tamparan psikologi yang besar dalam perebutan kejuaraan di Stadium Etihad.


Konfrontasi yang dianggap sebagai penentu gelaran berpotensi bertukar menjadi urusan berat sebelah yang memalukan.


Skuad bimbingan Pep Guardiola, kini dua mata di belakang Arsenal dengan dua perlawanan dalam tangan, telah diilhamkan oleh gandingan yang menghancurkan Erling Haaland dan Kevin de Bruyne.


Man City Belasah Arsenal 4-1


Haaland menghantar De Bruyne pergi untuk gol pembuka sutera selepas tujuh minit, dan Arsenal kemudian terselamat daripada serangan berterusan sebelum John Stones menanduk masuk dari sepakan sudut pada masa kecederaan separuh masa pertama, gol yang diberikan oleh VAR selepas pada asalnya diperintah ofsaid.


Mesin gol City Haaland cemerlang sepanjang dan sekali lagi meletakkan De Bruyne untuk gol ketiga pada minit ke-54, pemain Belgium itu melepasi penyudah berkelas antara kaki pertahanan Gunners, Rob Holding.


Holding menarik satu gol untuk Arsenal lewat sebelum Haaland, dinafikan empat kali oleh penjaga gol Arsenal, Aaron Ramsdale pada awal perlawanan, memastikan malam yang tidak dapat dilupakan dengan gol City ke-49.


City boleh menduduki tempat teratas dengan kemenangan di Fulham pada hari Ahad manakala Arsenal entah bagaimana mesti menarik diri daripada kemerosotan yang menyaksikan mereka mengharungi empat perlawanan liga tanpa kemenangan pada peringkat penting musim ini.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama