-->

Chelsea tewas dalam perlawanan kelima berturut-turut

 Chelsea tewas dalam perlawanan kelima berturut-turut sejak kepulangan Frank Lampard ketika Brentford menang di Stamford Bridge untuk mengukuhkan kedudukan mereka dalam kelompok 10 teratas Liga Perdana.


Pasukan pelawat tidak mempunyai rembatan ke sasaran pada separuh masa pertama tetapi mendahului di tengah-tengah apabila sepakan Mathias Jorgensen dari sepakan sudut terkena bahu Cesar Azpilicueta untuk melencong ke belakang gawang.


Chelsea tewas dalam perlawanan kelima berturut-turut


Chelsea sekali lagi bergelut untuk mencipta peluang dan babak pertama yang amat mengecewakan berakhir dengan ejekan daripada beberapa penyokong tuan rumah.


The Blues memang bertambah baik selepas rehat, sebahagian besarnya berkat pengenalan penyerang Pierre-Emerick Aubameyang, yang tersilap melakukan sepakan overhead dari posisi berbahaya sebelum melepaskan rembatan rendah ke arah penjaga gol Brentford, David Raya.


Tetapi mereka gagal mencari gol penyamaan dan Brentford menyudahkan kemenangan yang sangat mengagumkan pada lewat apabila Bryan Mbeumo memotong ke dalam kotak sebelum merembat rembatan ke belakang gawang.


Kekalahan itu meninggalkan Chelsea di bahagian bawah carta apabila mereka menduduki tangga ke-11, enam mata di belakang Fulham di tangga ke-10 dan lapan di belakang Brentford, yang naik ke tangga kesembilan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama