-->

Brighton makan besar belasah Wolves

 Brighton menghidupkan semula dorongan mereka untuk mendapat tempat di Eropah musim depan dengan mencatat kemenangan terbesar mereka di liga teratas dengan mengorbankan Wolves yang menyedihkan.


The Seagulls kekal di tempat kelapan dalam Liga Perdana tetapi kini hanya ketinggalan satu mata di belakang Liverpool di tempat ketujuh dan dua di belakang Tottenham di tangga kelima, yang bermain lebih dua perlawanan daripada pasukan Roberto de Zerbi.


Brighton makan besar belasah Wolves


Deniz Undav memecah kebuntuan dengan gol Liga Perdana pertamanya, sebelum Pascal Gross menjadikan kedudukan 2-0 dengan penyudah mudah berikutan larian dan hantaran pemanduan Julio Enciso.


Gross menggandakan catatan peribadinya dengan cara sensasi pada pertengahan babak pertama, mengawal bola persegi Enciso sebelum menghantar rembatan melencong melepasi penjaga gol Wolves Jose Sa ke sudut.


Tandukan jarak dekat Danny Welbeck daripada hantaran lintang Pervis Estupinan menjadikan kedudukan 4-0 sebelum separuh masa, dan bekas penyerang Manchester United dan Arsenal itu meraih gol keduanya pada awal separuh masa kedua selepas memintas hantaran salah Nathan Collins.


Undav melengkapkan pemarkahan dengan satu lagi usaha hebat, menyingkirkan Matheus Nunes di pinggir kawasan dan mengangkat cip berwajaran sempurna ke atas Sa.


Wolves kekal lapan mata di depan zon penyingkiran, tetapi pengurus Julen Lopetegui akan cemas dengan cara pasukannya tumbang di pantai selatan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama