-->

Benzema jaringkan hatrik menentang almeria

 Hatrik Karim Benzema untuk Real Madrid menentang Almeria menyaksikan dia melepasi Hugo Sanchez sebagai penjaring gol keempat terbanyak dalam sejarah La Liga dengan 236 gol.


Benzema menjaringkan dua penyudah jarak dekat selepas pemotongan pemain sayap Brazil Vinicius Junior dan Rodrygo.


Lucas Vazquez dikasari oleh Largie Ramazani dan Benzema menyempurnakan sepakan penalti untuk melengkapkan treble separuh masa pertamanya.


Real Madrid yang menduduki tempat kedua kemudiannya menyaksikan Barcelona memulihkan kelebihan 11 mata di puncak, menewaskan Real Betis 4-0.


Benzema jaringkan hatrik menentang almeria


Pasukan Carlo Ancelotti kembali ke landasan kemenangan sebelum perlawanan separuh akhir Liga Juara-Juara Real menentang Manchester City pada 9 Mei.


Hanya Lionel Messi (474), Cristiano Ronaldo (311) dan Zarra (252) telah menjaringkan lebih banyak gol dalam liga utama Sepanyol berbanding bekas penyerang Perancis berusia 35 tahun itu.


Almeria menyumbat satu gol pada detik-detik maut pada separuh masa pertama, dengan Ramazani menebus kesalahan selepas melepaskan sepakan penalti dengan melakukan hantaran ke dalam kotak enam ela untuk disudahkan oleh Lazaro Vinicius.


Dua minit selepas perlawanan dimulakan semula, Rodrygo melepaskan jeritan ke sudut atas dari luar kotak penalti.


Pemain gantian, Lucas Robertone menanduk masuk dari umpan silang Francisco Portillo sejurus selepas tanda sejam ketika Almeria yang diancam penyingkiran menentang juara bertahan itu, tetapi akhirnya dikalahkan.


Eduardo Camavinga dan Rodrygo mempunyai tandukan terjun diketepikan kerana ofsaid dengan Los Blancos tidak dapat memperoleh gol kelima mereka dalam pertandingan mendebarkan itu.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama