-->

Arsenal terlepas sepakan penalti dan mensia sia kelebihan dua gol

 Pendahulu Arsenal terlepas sepakan penalti dan membuang kelebihan dua gol ketika mereka seri di West Ham sebagai tamparan kepada harapan mereka untuk memenangi Liga Perdana.


Penyudah jarak dekat daripada Gabriel Jesus dan sepakan voli Martin Odegaard meletakkan pasukan pelawat 2-0 di hadapan dalam 10 minit pembukaan di Stadium London ketika mereka kelihatan seperti memburu kemenangan.

Arsenal terlepas sepakan penalti dan mensia sia kelebihan dua gol


Tetapi, seperti yang mereka lakukan ketika seri 2-2 di Liverpool Ahad lalu, pasukan Mikel Arteta tidak dapat mengekalkan kelebihan mereka dan kehilangan mata berharga dalam perebutan gelaran mereka dengan Manchester City.


Kata penalti Benrahma, selepas Gabriel menjatuhkan Lucas Paqueta, memberi laluan kepada Hammers kembali ke dalam permainan, sebelum Arsenal mendapat sepakan penalti mereka sendiri, menyusuli bola baling Michail Antonio, tetapi Bukayo Saka merembat tersasar.


Itu terbukti mahal apabila tuan rumah menjaringkan gol kurang daripada tiga minit kemudian melalui voli hebat Jarrod Bowen daripada hantaran loteng Thilo Kehrer.


West Ham, masih di tempat ke-15 dalam carta tetapi kini empat mata di atas zon penyingkiran, boleh memenanginya apabila tandukan Antonio melantun palang dalam penamat yang terkapai-kapai.


Arsenal memulakan hujung minggu dengan enam mata di hadapan City, tetapi itu kini telah dipotong kepada empat selepas pasukan Pep Guardiola menang 3-1 di laman sendiri menentang Leicester pada hari Sabtu.


The Gunners berbaki tujuh perlawanan dan menentang Southampton di laman sendiri pada hari Jumaat, sebelum City, yang mempunyai satu perlawanan dalam tangan, melayan Arsenal di Stadium Etihad pada 26 April.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama