-->

Antony menjaringkan satu GOL Dan Bantuan Satu Gol

 Antony menjaringkan satu dan membantu satu lagi ketika Manchester United naik ke tangga ketiga dalam carta Liga Perdana dengan kemenangan klinikal ke atas Nottingham Forest yang terlepas peluang untuk keluar dari zon penyingkiran.


Pasukan pelawat sepatutnya mendahului pada minit ke-32 apabila Antony menikam rumah selepas penjaga hutan, Keylor Navas menghalang Anthony Martial.


Antony menjaringkan satu GOL Dan Bantuan Satu Gol




Dan Antony bermain menerusi Diogo Dalot yang memasukkan gol kedua United ketika berbaki 14 minit.


Kemenangan itu meletakkan United tiga mata di hadapan Newcastle United yang berada di tempat keempat dan enam mata di depan Tottenham Hotspur di tempat kelima, yang telah bermain lebih banyak perlawanan daripada Red Devils.


Forest, yang boleh mendahului tiga mata daripada kejatuhan dengan kemenangan, kekal di tempat ke-17, di dalam tiga terbawah dengan perbezaan gol.

Antony membintangi, tetapi Christian Eriksenlah yang menjadi tonggak utama United.


Pemain tengah Denmark itu memulakan perlawanan pertamanya sejak mengalami kecederaan buku lali pada Januari, menggantikan Marcel Sabitzer yang mengalami kecederaan pangkal paha semasa memanaskan badan.


"Sabitzer merasakan sesuatu, kami memutuskan untuk tidak mengambil risiko dan kami akan mengetahui esok apa itu," kata pengurus Manchester United, Erik ten Hag kepada BBC Match of the Day.


"Tetapi apabila anda mempunyai Eriksen di bangku simpanan, ia pastinya bukan satu kelemahan."


Di samping Bruno Fernandes, Eriksen membantu United menguasai separuh masa pertama dengan Jadon Sancho dan Fernandes mempunyai peluang awal.


Selepas pembukaan Antony hanya persembahan yang diilhamkan daripada Navas dan beberapa penyudah yang membazir mengekalkan Forest dalam perlawanan.


Fernandes melihat tandukan percumanya melebar pada jaringan separuh masa dan pemain tengah Portugal itu melakukan percubaan lencong ke tiang oleh Navas selepas perlawanan dimulakan semula.


Kemenangan United, diselesaikan dengan gol pertama Dalot dalam Liga Perdana, adalah tindak balas yang sempurna kepada keputusan seri 2-2 yang mengecewakan mereka di laman sendiri menentang Sevilla kali terakhir.


"[Ia adalah] kemenangan yang mantap, benar-benar fokus dan tertumpu dari awal hingga akhir," tambah Ten Hag.


Mereka akan menentang Sevilla pada perlawanan kedua suku akhir Liga Europa pada Khamis sebelum menentang Brighton pada separuh akhir Piala FA pada hari Ahad.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama