-->

Roberto Firmino akan meninggalkan Liverpool selepas lapan tahun di penghujung musim

Penyerang Brazil Roberto Firmino akan meninggalkan Liverpool apabila kontraknya tamat pada akhir musim ini. Pemain berusia 31 tahun itu telah bersama The Reds sejak menyertai mereka dalam perjanjian £29 juta dari Hoffenheim pada Jun 2015.


Roberto Firmino akan meninggalkan Liverpool




Firmino telah membantu Liverpool memenangi Liga Juara-Juara, Liga Perdana, Piala FA, Piala EFL dan Piala Dunia Kelab semasa beliau di Anfield.


Dia telah membuat 353 penampilan untuk Liverpool, menjaringkan 107 gol dan memberikan 70 bantuan.


Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp berkata dia mahu Firmino kekal bersama kelab itu dan, sementara pemain itu sedang berbincang mengenai kontrak baharu, dia telah memilih untuk berpindah.


Masa bermain pemain Brazil itu telah terhad baru-baru ini kerana kecederaan otot dan ketibaan Diogo Jota, Luis Diaz, Darwin Nunez dan Cody Gakpo.


Firmino, yang dipandang tinggi oleh peminat Reds, bermain di tengah-tengah trio penyerang ikonik Liverpool - diapit Mohamed Salah dan Sadio Mane, yang meninggalkan kelab itu untuk menyertai Bayern Munich tahun lepas.


Bersama-sama mereka membantu Liverpool menjulang kejuaraan liga Inggeris pertama mereka dalam tempoh 30 tahun apabila mereka memenangi Liga Perdana pada 2019-20.


Firmino telah membuat 26 penampilan dalam semua pertandingan musim ini, menjaringkan sembilan gol dan memberikan empat bantuan.


Dia terlepas skuad Brazil untuk Piala Dunia tahun lalu dan, apabila Liga Perdana disambung semula selepas kejohanan, mengalami kecederaan sebelum kembali sebagai pemain gantian dalam kemenangan derby ke atas Everton pada 13 Februari.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama