-->

Kelegaan besar untuk pengurus Graham Potter

 Ketika penyokong Chelsea berbondong-bondong keluar dari Stamford Bridge ke jalan-jalan di London berikutan kemenangan tipis Sabtu lalu menentang Leeds, sekumpulan penyokong boleh didengari secara ironis melaungkan: "Kami telah menjaringkan gol!"


Ia adalah kelakar gantungan bagi sebuah kelab yang pernah mencabar ke arah bahagian atas carta, tetapi hakikatnya gol pertama di tempat sendiri sejak 15 Januari disambut dengan cara yang menunjukkan kedudukan The Blues sekarang.


Kelegaan besar untuk pengurus Graham Potter


Kemenangan menentang Leeds hanyalah yang ketiga buat Chelsea dalam 16 perlawanan, dan walaupun ia akan membantu mengurangkan tekanan ke atas bos Graham Potter, ia perlu diikuti dengan persembahan besar menentang Borussia Dortmund dalam perlawanan kedua peringkat 16 terakhir Liga Juara-Juara pada malam Selasa. untuk mencadangkan bekas pengurus Brighton telah beralih arah.


Potter enggan menyifatkan ia sebagai titik perubahan dalam sidang akhbar selepas perlawanan.


“Ia adalah tiga mata yang bagus, tiga mata yang penting,” katanya. "Ia bagus untuk keyakinan dan semangat. Anak-anak lelaki menderita kerana mereka mengambil berat. Penyokong juga turut menderita.


"Kemenangan memberi kami peluang untuk pulih untuk perlawanan besar pada hari Selasa."

Jaringan separuh masa kedua esley Fofana menentang Leeds menamatkan rentetan 396 minit tanpa gol Chelsea.


Mereka mempunyai banyak peluang untuk menambah lebih banyak lagi dalam 30 minit pembukaan yang sangat mengagumkan apabila Kai Havertz dinafikan satu lawan satu, Joao Felix terkena palang dan Ben Chilwell merembat jauh apabila lebih mudah untuk menjaringkan gol.


Apabila Fofana menjaringkan gol, terdapat kelegaan yang mencurah-curah di sekitar Stamford Bridge, yang diikuti dengan rasa kecewa kerana Chelsea gagal membinanya dan sebaliknya mendapati diri mereka bertahan menentang pasukan Leeds yang hanya menang sekali musim ini.


Bekas pemain tengah Manchester City Michael Brown berkata di BBC Radio 5 Live: "Ia tidak meyakinkan.


"Mereka telah melakukan beberapa perkara yang baik dengan tempo tetapi mereka sepatutnya lebih klinikal."

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama