-->

Kebangkitan mini Chelsea diteruskan dengan kemenangan ketiga berturut-turut

 Kebangkitan kecil Chelsea diteruskan dengan kemenangan ketiga berturut-turut apabila mereka menyebabkan Leicester City yang bergelut kepada kekalahan kelima berturut-turut.


Didorong oleh kemenangan Liga Juara-Juara mereka ke atas Borussia Dortmund, Chelsea bermula dengan cemerlang dan Ben Chilwell melakukan voli masuk dari sudut ketat menentang kelab lamanya.

Kebangkitan mini Chelsea diteruskan dengan kemenangan ketiga berturut-turut


Joao Felix dari Chelsea dan Kiernan Dewsbury-Hall dari Leicester terkena tiang gawang dalam masa dua minit, kemudian gol Felix dibatalkan oleh pembantu pengadil video kerana ofsaid.


Patson Daka menjaringkan gol penyamaan yang sangat baik selepas Ricardo Pereira memenangi bola dari Felix di luar kotak penalti.


Tetapi Kai Havertz menerkam enam minit memasuki masa kecederaan separuh masa pertama dengan penyudah dinked yang sangat baik daripada bola udara pintar Enzo Fernandez.


Mykhailo Mudryk menyangka dia mempunyai gol pertamanya untuk The Blues selepas rehat tetapi percubaannya tidak dibenarkan kerana ofsaid.


Mateo Kovacic memastikan kemenangan apabila dia melakukan voli masuk dari tandukan Mudryk.


The sliding Foxes, yang berakhir dengan 10 pemain berikutan pemecatan lewat Wout Faes untuk tempahan kedua, kini hanya duduk satu mata di luar zon penyingkiran.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama