-->

Foden bersinar apabila Man City Kalahkan Bristol City

 Phil Foden berkata dia berasa "100% cergas" selepas "salah satu bahagian paling teruk dalam karier saya" apabila dua kali gandanya menghantar Manchester City mengatasi pasukan Kejuaraan Bristol City ke suku akhir Piala FA.


Pemain tengah serangan England, Foden kehilangan tempat dalam kesebelasan utama pasukannya selepas beberapa persembahan mengecewakan selepas Piala Dunia.


Foden bersinar apabila Man City Kalahkan Bristol City


Tetapi dia kini telah menjaringkan tiga gol dalam empat hari, setelah menjaringkan gol ketika menentang Bournemouth pada hari Sabtu, dan pengurus Manchester City, Pep Guardiola berkata Foden "kembali untuk aksi terbaik musim ini".


Pemain berusia 22 tahun itu merembat gol pembukaan awal di tiang belakang dari bola Riyad Mahrez melintasi kotak enam ela.


Dia menjaringkan gol keduanya daripada hantaran Julian Alvarez, dengan percubaan kali pertama menepis Max O'Leary.


Kevin de Bruyne menambah gol ketiga yang menarik dari jarak 25 ela ke sudut bawah pada lewat untuk pelawat.


"Saya berasa lebih baik dengan kaki saya," kata Foden. "Saya rasa 100% cergas sekarang dan selesa. Ia adalah salah satu bahagian paling teruk dalam kerjaya saya tetapi semua orang melaluinya dan ia adalah cara anda bertindak balas.


"[Isunya ialah] ketidakselesaan di kaki saya dan tidak bermain terlalu banyak. Saya suka bermain bola sepak dan apabila tidak, saya agak kecewa."


Guardiola berkata: "Kariernya sentiasa meningkat, meningkat, meningkat. Musim ini dia bergelut sedikit dan agak tertekan. Tetapi kini dia kembali untuk persembahan terbaik musim ini."


Bristol City, yang tidak pernah tewas dalam 12 perlawanan sejak 26 Disember, memberikan gambaran yang baik tentang diri mereka untuk tempoh yang lama, dengan rayuan penalti Mark Sykes ditolak dan Alex Scott memaksa menyelamatkan Stefan Ortega.


Tetapi Manchester City yang mengejar tiga kali ganda mungkin menang dengan lebih banyak, dengan Kalvin Phillips terkena palang selepas hanya satu minit.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama