-->

Blackburn kecewakan Leiceser City

 Pemain tinggi kejuaraan Blackburn Rovers menyebabkan pusingan kelima Piala FA dikecewakan oleh Leicester City Liga Perdana yang menakjubkan.


Rovers, keempat dalam jadual dan menyasarkan untuk kembali ke liga teratas di mana mereka tidak bermain selama lebih sedekad, adalah lebih daripada perlawanan untuk pemenang piala 2021 Leicester.

Paparan dinamik mereka, di mana mereka sepatutnya menjaringkan lebih banyak gol, memberikan mereka tempat dalam lapan terakhir buat kali pertama dalam tempoh lapan tahun.


Blackburn kecewakan Leiceser City


Setelah dinafikan oleh penyelamatan Daniel Iversen, Tyrhys Dolan melencong melepasi penjaga gol Denmark Leicester untuk gol pembukaan.


Ryan Hedges kemudian terlepas peluang bermata emas untuk menggandakan pendahuluan pasukan pelawat pada permulaan babak kedua apabila dia gagal mencapai sasaran dari jarak 10 ela.


Ia tidak merugikan apabila Sammie Szmodics meleret-leret untuk menyempurnakan gol kedua Rovers pada minit ke-52, manakala pemain tengah itu turut dibatalkan gol kerana ofsaid.


Pemain gantian Kelechi Iheanacho menarik satu gol untuk The Foxes dengan masuk dari jarak dekat, tetapi malam yang membosankan dan suram berakhir dengan kekecewaan anak buah Brendan Rodgers.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama