Pertuduhan Keatas Mason Greenwood digugurkan

Pertuduhan cubaan merogol dan menyerang telah digugurkan terhadap pemain bola sepak Manchester United, Mason Greenwood. Lelaki berusia 21 tahun itu ditangkap pada Januari 2022 di tengah-tengah dakwaan mengenai imej dan video. Dia kemudiannya didakwa dengan cubaan merogol, mengawal dan tingkah laku paksaan serta serangan yang menyebabkan kecederaan tubuh sebenar.


Pertuduhan Keatas Mason Greenwood digugurkan


Dalam satu kenyataan, Greenwood berkata dia "lega" dan berterima kasih kepada keluarga dan rakannya kerana menyokongnya.


Perkhidmatan Pendakwaan Mahkota berkata pertuduhan itu dihentikan selepas saksi utama menarik balik penglibatan mereka.


Seorang jurucakap berkata: "Kami mempunyai kewajipan untuk memastikan kes di bawah semakan berterusan.


"Dalam kes ini gabungan penarikan saksi utama dan bahan baharu yang didedahkan bermakna tiada lagi prospek pensabitan yang realistik. Dalam keadaan ini, kami bertanggungjawab untuk menghentikan kes itu.


“Kami telah menjelaskan keputusan kami kepada semua pihak.


"Kami akan sentiasa menggalakkan mana-mana mangsa yang berpotensi untuk tampil dan melaporkan kepada polis dan kami akan mendakwa di mana sahaja ujian undang-undang kami ditemui."


Bendera sudut Manchester United

SUMBER IMEJ,REUTERS

Kapsyen imej,

Pemain bola sepak itu tidak bermain untuk United sejak dakwaan itu muncul

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan bagi pihak Greenwood, pemain berusia 21 tahun itu berkata: "Saya lega kerana perkara ini kini telah selesai dan saya ingin mengucapkan terima kasih kepada keluarga, orang tersayang dan rakan-rakan atas sokongan mereka.


"Tidak akan ada komen lanjut buat masa ini."


Dalam beberapa jam selepas dakwaan itu muncul pada awal 2022, penyerang itu, yang telah membuat satu penampilan untuk England, telah digantung daripada bermain atau berlatih dengan kelab Old Trafford itu.


Seorang wakil Manchester United berkata kelab itu telah menyatakan "keputusan Perkhidmatan Pendakwaan Mahkota bahawa semua pertuduhan terhadap Mason Greenwood telah digugurkan".


"Kelab itu kini akan menjalankan prosesnya sendiri sebelum menentukan langkah seterusnya," kata mereka.


"Kami tidak akan membuat sebarang ulasan lanjut sehingga proses itu selesai."


BBC memahami bahawa Greenwood tidak akan kembali berlatih atau bermain sehingga proses ini selesai.


Polis Greater Manchester berkata adalah "hanya adil" untuk mengumumkan Greenwood tidak lagi menghadapi prosiding jenayah.


Ch Supt Michaela Kerr berkata keputusan itu "tidak dipandang ringan".


Dia menambah: "Walau bagaimanapun, saya ingin menggunakan peluang ini untuk mengulangi komitmen pasukan untuk menyiasat dakwaan keganasan terhadap wanita dan kanak-kanak perempuan dan menyokong mereka yang terjejas, tanpa mengira keadaan mereka, sepanjang masa yang sukar dan menyusahkan mereka. "

Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama