-->

Milan terus bangkit menentang Spurs

 Tottenham perlu menghasilkan kebangkitan Liga Juara-Juara selepas Brahim Diaz memberikan AC Milan kemenangan tipis pada perlawanan pertama pusingan 16 terakhir mereka di San Siro.


Diaz mengangguk pada awalnya selepas penjaga gol Spurs, Fraser Forster telah menyelamatkan rembatan Theo Hernandez dan kemudian berjaya menangkap percubaan susulan awal penjaring itu.

Milan terus bangkit menentang Spurs




Pasukan Antonio Conte kelihatan agak selesa untuk tempoh yang lama dalam pertandingan menentang juara Eropah tujuh kali itu - apabila gandingan muda Pape Sarr dan Oliver Skipp menjadi timbalan untuk Pierre-Emile Hojbjerg yang digantung dan Rodrigo Bentancur yang cedera di bahagian tengah.


Bagaimanapun, mereka jarang dapat membina momentum menyerang dengan tiga penyerang mereka iaitu Harry Kane, Son Heung-min dan, sehingga penarikannya, Dejan Kulusevski dibelenggu dengan baik oleh pertahanan tuan rumah yang berdisiplin.


Selain daripada usaha jarak jauh yang bercita-cita tinggi daripada Emerson Royal dan Sarr, pasukan Conte kelihatan paling mampu mengancam daripada bola mati tetapi Kane mahupun Eric Dier tidak mampu mengarahkan tandukan ke gawang daripada dua hantaran hebat Son.


Akhirnya, Spurs berterima kasih atas keterlaluan tuan rumah apabila pemain tengah Belgium, Charles de Ketelaere dan pemain pertahanan Jerman, Malick Thiaw, kedua-duanya menerajui peluang cemerlang - untuk meletakkan pasukan Itali itu mengawal dengan kukuh kedudukan seri.


Sekiranya sama ada mengangguk masuk dari jarak dekat, Spurs akan menghadapi operasi pemulihan yang lebih mencabar dalam perlawanan timbal balik di London pada hari Rabu, 8 Mac.


Bagaimanapun, mereka mesti cuba mengubah kedudukan seri tanpa Dier, yang akan digantung selepas dia memperoleh tempahan pada separuh masa kedua.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama