-->

Manchester United Terus Rentak Kemenangan

 Marcus Rashford meneruskan rentak jaringan selepas Piala Dunia apabila pasukan Manchester United berkurangan kepada 10 pemain terselamat daripada tekanan lewat Crystal Palace untuk memastikan kemenangan Liga Perdana di Old Trafford.


Bruno Fernandes membuka jaringan menerusi sepakan penalti selepas pembantu pengadil video melihat bola baling Will Hughes dan United kelihatan beraksi apabila Rashford membalas hantaran lintang Luke Shaw 17 minit separuh masa kedua untuk gol ke-11 sejak pulang dari Qatar.


Tetapi pertandingan bertukar secara dramatik apabila, di tengah-tengah konfrontasi yang mengakibatkan kedua-dua Antony dan Jeffrey Schlupp dilayangkan kad kuning, VAR Tony Harrington melihat Casemiro dengan tangannya melingkari leher Hughes. 

Selepas semakan padang, pengadil Andre Marriner menghantar pemain berpengaruh Brazil itu kerana melakukan keganasan, yang mencetuskan larangan domestik tiga perlawanan serta-merta.


Manchester United Terus Rentak Kemenangan


Schlupp mengurangkan separuh defisit hampir serta-merta dan di tengah-tengah adegan yang semakin heboh di sekitar kawasan tuan rumah, United menamatkan permainan dengan empat pertahanan tengah melindungi gawang mereka ketika Harry Maguire dan Victor Lindelof ditambah kepada pasangan utama Lisandro Martinez dan Raphael Varane.


Pengurus masing-masing Erik ten Hag dan Patrick Vieira, yang memulakan petang meletakkan kalungan bunga sebagai penghormatan kepada mangsa bencana udara Munich 1958, mengakhirinya dengan mengecam pegawai keempat Joshua Smith dan kemudian berarak ke bulatan tengah untuk membuat mata mereka kepada Marriner sebagai kedua-duanya. berhujah menentang keputusan yang bertentangan dengan pasukan mereka.


Kemenangan ke-13 berturut-turut United di Old Trafford melonjakkan mereka ke tangga ketiga liga manakala Palace kekal di tangga ke-12.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama