-->

Manchester United Ke Final Carabou Cup

Manchester United Ke Final Carabou Cup. Manchester United melepasi perlawanan separuh akhir kedua Piala EFL dengan Nottingham Forest untuk menempah perlawanan timbal balik Wembley 1999 dengan Newcastle.


Manchester United Ke Final Carabou Cup


Gol separuh masa kedua daripada Anthony Martial dan Fred memastikan kemenangan pada malam itu untuk pasukan Erik ten Hag, walaupun tempat ke final hampir terjamin berkat kemenangan 3-0 mereka pada perlawanan pertama di City Ground.

Manchester United Ke Final Carabou Cup

Martial menandakan kepulangannya daripada ketiadaan kecederaan empat perlawanan dengan membawa pulang gol keenamnya musim ini, selepas hantaran yang ditujukan untuk Marcus Rashford melencong kembali kepada penyerang Perancis itu 17 minit sebelum tamat.


Dalam masa 180 saat, United mempunyai satu lagi apabila Bruno Fernandes memilih Rashford dengan hantaran silang yang cemerlang melencong, yang mana lelaki England itu berubah menjadi laluan Fred, yang menyenggol bola ke dalam jaring kosong dari jarak hampir satu ela dengan lututnya.


Pemain baru Marcel Sabitzer menyaksikan dari kotak eksekutif ketika United meletakkan diri mereka dalam satu kemenangan trofi pertama mereka sejak 2017.


Terdapat juga aksi kembali untuk Jadon Sancho, yang tidak beraksi sejak Oktober selepas Ten Hag meletakkan pemain sayap England itu dalam program latihan individu dalam usaha memulihkan prestasinya di tengah-tengah masalah fizikal dan mental.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama