-->

Man Utd sambar Marcel Sabitzer secara pinjaman dari Bayern Munich

Man Utd sambar Marcel Sabitzer secara pinjaman dari Bayern Munich. Manchester United telah melengkapkan peminjaman pemain tengah Austria Marcel Sabitzer dari Bayern Munich. Pemain berusia 28 tahun itu menyertai skuad Erik ten Hag sehingga akhir musim berikutan kecederaan jangka panjang Christian Eriksen dan masalah jangka pendek untuk Scott McTominay.


Man Utd sambar Marcel Sabitzer secara pinjaman dari Bayern Munich


Sabitzer telah membuat 54 penampilan untuk Bayern sejak menyertai pada Ogos 2021.


"Kadang-kadang dalam hidup anda perlu membuat keputusan yang cepat dan penting," kata Sabitzer.


"Dari saat saya mendengar tentang peluang ini saya tahu ia sesuai untuk saya. Saya seorang pemain yang kompetitif; Saya mahu menang dan membantu kelab mencapai matlamatnya musim ini," tambahnya.


“Saya rasa saya berada di puncak saya sebagai pemain, dan saya boleh menyumbang banyak pengalaman dan tenaga kepada skuad.


"Saya teruja untuk bermula dengan rakan sepasukan dan pengurus baharu saya dan menunjukkan kualiti saya kepada peminat Manchester United."


Pergi ke sini untuk mengikuti semua perkembangan pada hari tarikh akhir perpindahan

Pergi ke halaman pemindahan kami untuk semua tawaran terkini yang dilakukan

Sabitzer, yang sebelum ini merupakan kapten kelab RB Leipzig, telah membuat 443 penampilan kelab kerjaya di seluruh Eropah.


Dia juga telah menjaringkan 12 gol dalam 68 penampilan untuk Austria.


Tanpa Eriksen, yang telah diketepikan sehingga akhir April kerana kecederaan buku lali, dan McTominay, Ten Hag hanya tinggal dua pemain tengah yang cergas - Casemiro dan Fred - untuk perlawanan akan datang menentang Nottingham Forest dan Crystal Palace.


United kekal dalam keempat-empat pertandingan dan menentang Forest di Old Trafford pada hari Rabu dalam separuh akhir Piala Carabao, dengan kelebihan 3-0 dari perlawanan pertama.


Pada sidang akhbar Selasa, pengurus United berkata adalah "sukar" untuk menyelesaikan sebarang tawaran pada hari tarikh akhir - namun dia terkenal di Bayern Munich kerana tempohnya sebagai jurulatih pasukan kedua di sana.


United juga menandatangani penyerang Belanda, Wout Weghorst secara pinjaman untuk baki musim ini daripada Burnley pada awal jendela Januari.


United mengumumkan awal hari Rabu bahawa pemain pertahanan Axel Tuanzebe telah menyertai Stoke City secara pinjaman sehingga akhir musim.


Pemain berusia 25 tahun itu menghabiskan separuh masa pertama musim lalu dengan pinjaman di Aston Villa dan separuh masa kedua secara pinjaman di Napoli dalam Serie A.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama