-->

Kedah Pesta Gol, Perak dapat 'hadiah'

Kedah Pesta Gol Perak dapat 'hadiah'. Selepas perlawanan yang berlangsung di Staidum Perak Ipoh yang menyaksikan perlawanan kedah dan perak berlangsung sengit. Namun pengalaman pemain-pemain kedah menjadi kunci kejayaan mereka. Tugasan Pertama Nafuzi Zain berjaya manakala coach lim teong kim pula gagal memanfaatkan kelebihan bermain di tempat sendiri.


Kedah Pesta Gol, Perak dapat 'hadiah'


Kedah Pesta Gol Perak dapat 'hadiah'

Pasukan Bos Gaurus bermula cemerlang apabila mendahului jaringan seawal minit ke 3 perlawanan menerusi pemain Ikhwan Hafizo yang mendapat umpanan cantik dari Seo Sun ung. Pemain korea itu berjaya memintas bola yang dihantar pmain kedah lalu memberinya kepada ikhwan.

Sang Kenari pula tersentak dengan jaringan tersebut terus menerus diuji dan ditekan dari segala sudut. Taktikal pressing yang kuat menyebabkan kedah agak gugup untuk menyerang.

Namun begitu, kematangan dan ketenangan pemain Kedah akhirnya membuahkan hasil apabila lee tuck berjaya menjaringkan gol hasil percubaan dari luar kotak penalti. Jaringan tersebut dijaringkan pada minit ke 17.

Keputusan kekal 1-1 untuk separuh masa pertama.

Bersambung babak kedua. kedua-dua pasukan saling bertukar-tukar serangan. Pada minit ke60 lebih, kedah mendapat penalti selepas Man Ott dijatuhkan dalam kotak penalti.

Lira mengambil dan menyempurnakan sepakan tersebut. kemudian kedah menambah jaringan menerusi gol cantik Ariff Farhan pada minit ke 84 sebelum Jonanthan Balotelli masuk menjaringkan gol terakhir perlawanan.

Hadiah yang perak harus tanggung adalah dua kad merah yang diperoleh oleh pemain mereka iaitu Haziq Puad dan juga Sunday Afolabi. Haziq mendapat kad merah pada minit ke 34 manakala Sunday pula mendapat kad merah pada minit ke .

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama