-->

Chelsea beli Enzo, Pecah rekod British £107 juta untuk seorang Pemain

Chelsea beli Enzo, Pecah rekod British £107 juta untuk seorang Pemain. Chelsea telah bersetuju dengan perjanjian rekod British 121 juta euro (£107 juta) untuk pemain tengah Benfica dari Argentina, Enzo Fernandez.Perjanjian itu mengatasi £100 juta yang dibayar Manchester City untuk Jack Grealish pada 2021. Benfica dalam satu kenyataan berkata ia telah "mencapai persetujuan dengan Chelsea FC untuk penjualan semua hak pemain Enzo Fernandez".


Chelsea beli Enzo, Pecah rekod British £107 juta untuk seorang Pemain


Chelsea beli Enzo, Pecah rekod British £107 juta untuk seorang Pemain

Fernandez, yang hanya menyertai Benfica dengan bayaran £10 juta yang dilaporkan pada Ogos, dinamakan pemain muda kejohanan itu semasa Argentina menjuarai Piala Dunia di Qatar.Ketibaan pemain berusia 22 tahun itu menjadikan perbelanjaan Chelsea pada Januari kepada £288 juta, menurut laman web pemindahan Transfermarkt.


Itu berikutan perbelanjaan sebanyak £292m pada musim panas - satu rekod untuk kelab Britain pada musim panas.


Ia adalah pembelian bersama keenam paling mahal sepanjang masa, menyamai 120 juta euro yang dibayar Barcelona untuk penyerang Perancis Antoine Griezmann pada 2019.

Fernandez, yang ditandatangani oleh Benfica dari kelab Argentina River Plate, telah menjaringkan empat gol dalam 29 penampilan untuk pasukan Liga Primeira itu.


Dia menjaringkan satu gol semasa Piala Dunia, menjaringkan gol kedua Argentina dalam kemenangan 2-0 peringkat kumpulan ke atas Mexico.


Chelsea telah menandatangani Noni Madueke, Mykhailo Mudryk, David Datro Fofana, Andrey Santos, Benoit Badiashile dan Malo Gusto dengan perjanjian tetap pada Januari.


Mereka juga telah membawa masuk Joao Felix secara pinjaman daripada Atletico Madrid.


The Blues berada di tangga ke-10 dalam Liga Perdana, 10 mata di belakang tempat Liga Juara-Juara selepas 20 perlawanan.


Kelab itu dibeli dengan harga £4.25 bilion oleh konsortium yang diketuai oleh pelabur Amerika Todd Boehly Mei lalu, selepas pemilik sebelumnya Roman Abramovich disekat berhubung kaitannya dengan presiden Rusia Vladimir Putin.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama