-->

Phil Foden pemain muda terbaik Liga Perdana 2021-22

Pemain tengah Manchester City, Phil Foden telah menjadi pemain pertama yang diundi sebagai pemain muda terbaik Liga Perdana Inggeris dalam musim berturut-turut selepas memenangi anugerah 2021-22.


Pemain berusia 21 tahun itu telah menjaringkan sembilan gol dan memberikan lima bantuan pada musim ini, dengan City mendahului liga sebelum hari terakhir musim ini pada hari Ahad.


Dia memperoleh undian gabungan terbanyak daripada orang ramai dan panel Liga Perdana.

Phil Foden pemain muda terbaik Liga Perdana 2021-22


“Saya sangat berbangga kerana menang untuk musim kedua berturut-turut,” kata Foden.


“Saya sangat gembira dengan persembahan saya musim ini dan ia sangat bagus untuk menyumbang kepada pasukan ini dalam apa yang diharapkan akan menjadi satu lagi tahun yang berjaya untuk kita semua.


"Untuk dicalonkan bersama begitu ramai pemain hebat adalah satu penghormatan kerana mereka semua mempunyai musim yang hebat untuk kelab mereka."


Foden menewaskan pemain Liverpool, Trent Alexander-Arnold, pemain tengah Chelsea yang dipinjamkan oleh Crystal Palace, Conor Gallagher, Tyrick Mitchell dari Palace, Mason Mount dari Chelsea, Aaron Ramsdale dan Bukayo Saka dari Arsenal, dan Declan Rice dari West Ham untuk anugerah untuk pemain berumur 23 tahun ke bawah.


Pemain antarabangsa England itu boleh membantu City merangkul kejuaraan Liga Perdana pada hari Ahad - apabila mereka menerima kunjungan Aston Villa - ketika pasukannya mara ke pusingan akhir perlawanan satu mata di hadapan pencabar Liverpool, yang berada di tempat sendiri kepada Wolverhampton Wanderers.


IKLAN

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama