-->

Manchester City kalahkan Newcastle United beri kelebihan tiga mata

Manchester City kalahkan Newcastle United beri kelebihan tiga mata. Manchester City mengenepikan kekecewaan mereka yang tersingkir di separuh akhir Liga Juara-Juara di Real Madrid untuk mengenepikan Newcastle United dan membuka kelebihan tiga mata di puncak Liga Perdana.


Manchester City kalahkan Newcastle United beri kelebihan tiga mata


Penyandang juara itu mengambil kesempatan daripada keputusan seri Liverpool dengan Tottenham Hotspur dengan sambutan memberangsangkan yang bukan sahaja mengukuhkan kedudukan mereka di puncak Liga Perdana tetapi juga meningkatkan perbezaan gol mereka dengan ketara.


Chris Wood mensia-siakan peluang awal yang gemilang untuk Newcastle menambah kegusaran City dan pasukannya membayar harga apabila Raheem Sterling menanduk masuk pasukan Pep Guardiola di depan selepas 19 minit.


Aymeric Laporte menambah satu saat sebelum separuh masa selepas penjaga gol Newcastle, Martin Dubravka meraba-raba voli Ilkay Gundogan dan Rodri memastikan kemenangan dengan tandukan dekat tiang dari sudut Kevin de Bruyne sejurus selepas tamat jam.


City, dengan Newcastle kempis dan dikalahkan, meningkatkan perbezaan gol mereka lebih jauh apabila pemain gantian Phil Foden menjaringkan gol pada saat-saat penutup, memalingkan sentuhan Oleksandr Zinchenko, sebelum Sterling melengkapkan kekalahan dengan penyudah jarak dekat pada masa tambahan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama