-->

Astron Villa Beli Coutinho Dari Barcelona

Astron Villa Beli Coutinho Dari Barcelona Aston Villa telah menandatangani bekas perancang Liverpool, Philippe Coutinho dengan perjanjian tetap dari Barcelona.

Pemain Brazil, 29, berpindah ke Villa Park secara pinjaman pada Januari dalam perjanjian yang termasuk pilihan untuk membeli pada akhir musim.

Astron Villa Beli Coutinho Dari Barcelona


Astron Villa Beli Coutinho Dari Barcelona

Dia kini telah menandatangani kontrak sehingga 2026 dengan harga 20 juta euro (£17 juta) dan difahamkan telah mengambil potongan gaji yang besar daripada perjanjiannya di Sepanyol.


"Ini adalah pembelian yang cemerlang untuk Aston Villa," kata pengurus Steven Gerrard.


“Phil adalah seorang model profesional dan impaknya terhadap kumpulan itu sangat jelas sejak dia menyertai Januari.


“Dengan cara dia berkelakuan di dalam dan di luar padang, dia juga merupakan contoh teladan yang berharga untuk pemain muda kita yang hanya boleh mendapat manfaat daripada pengalamannya.


"Ketika kami melihat untuk membina ke arah musim depan, adalah luar biasa untuk bekerja di kelab yang melaksanakan perniagaannya dengan begitu tegas dan lancar."


Coutinho telah menjaringkan empat gol dan memberikan tiga bantuan di Villa, walaupun tiada satu pun daripada mereka yang datang dalam lapan perlawanan terakhirnya.


Dia menyertai Barcelona dengan perpindahan £142m dari Liverpool pada Januari 2018 dan mempunyai 12 bulan untuk mengikat kontraknya.


Gerrard, yang merupakan kapten Coutinho di Liverpool, menyatakan dengan jelas selepas kemenangan mengagumkan 3-1 di Burnley pada hari Sabtu bahawa dia mahu menandatangani Coutinho secara kekal.


Coutinho menjaringkan 54 gol dalam 201 penampilan untuk Liverpool, yang disertainya dalam perpindahan £8.5 juta dari Inter Milan pada Januari 2013.


Dia menjaringkan 26 gol dalam 106 penampilan untuk Barcelona.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama