-->

Christian Eriksen menjaringkan gol pertamanya untuk Brentford

Christian Eriksen menjaringkan gol pertamanya untuk Brentford. Brentford mempamerkan persembahan yang mengagumkan untuk mencatat kemenangan pertama mereka ke atas Chelsea sejak 1939 sebagai mereka bangkit daripada ketinggalan untuk mengejutkan pasukan Thomas Tuchel dengan tiga gol dalam masa 10 minit pada separuh masa kedua sebelum menambah gol keempat pada lewat untuk mengaibkan pemegang Liga Juara-Juara itu.


Christian Eriksen menjaringkan gol pertamanya untuk Brentford



The Bees menikmati permainan yang lebih baik pada separuh masa pertama tetapi dihukum kerana tidak mengambil peluang apabila Antonio Rudiger melakukan penyudahan cemerlang sejauh 30 ela melepasi David Raya tiga minit selepas perlawanan dimulakan semula.


Sambutan Brentford adalah serta-merta dan menakjubkan apabila Vitaly Janelt menjaringkan gol penyamaan dua minit kemudian sebelum detik keemasan pada minit ke-54 apabila Bryan Mbeumo menghantar hantaran kepada Eriksen untuk menjaringkan gol di hadapan penyokong pelawat yang menggembirakan.


Dan Brentford belum selesai di sana, Janelt melepasi gol sekali lagi pada sejam untuk menewaskan penjaga gol Chelsea Edouard Mendy sebelum pemain gantian Yoane Wissa melengkapkan hari kegemilangan mereka pada saat-saat penutup.


Brentford kini mengumpul 33 mata, 11 di depan Watford, yang berada di tangga ketiga dari bawah, dan kini sudah pasti boleh merenung bola sepak Liga Perdana sekali lagi musim depan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama