-->

Manchester City teman Real Madrid Ke Suku Akhir

Manchester City teman Real Madrid Ke Suku Akhir. Pengurus Manchester City, Pep Guardiola berkata dia telah belajar untuk "menikmati masa" selepas pasukannya mara ke suku akhir Liga Juara-Juara walaupun ditahan di tempat sendiri oleh Sporting Lisbon.


Manchester City teman Real Madrid Ke Suku Akhir


Manchester City teman Real Madrid Ke Suku Akhir

Ia adalah musim kelima berturut-turut City mara ke suku akhir, manakala Guardiola telah menguruskan pasukan ke peringkat ini untuk kali ke-12 yang menyamai rekod.


Kemenangan menakjubkan City 5-0 pada perlawanan pertama bulan lalu di Lisbon telah berjaya menyelesaikan perlawanan ini, dan jelas dari awal bahawa pasukan Portugal itu tidak melayan sebarang harapan untuk bangkit semula.


Sporting memenuhi barisan pertahanan mereka, mungkin berhati-hati untuk mengalami kekalahan yang merosakkan lagi, menyebabkan pasukan Guardiola mengawal penguasaan bola sepenuhnya tetapi bergelut untuk mencipta peluang bermakna.


Raheem Sterling mensia-siakan peluang terbaik City sebelum rehat apabila dia berlari ke arah hantaran Phil Foden dan cuba menepis bola ke atas Antonio Adan tetapi tidak mendapat ketinggian yang mencukupi pada rembatannya.


Gabriel Jesus memang menemui jaringan untuk pasukan tuan rumah pada awal separuh masa kedua tetapi semakan VAR memutuskan dia ofsaid daripada hantaran Riyad Mahrez dan gol itu dibatalkan.


Walaupun tidak dapat membuat kejayaan, City kekal selesa sepenuhnya dan Guardiola cukup santai untuk membawa penjaga gol pilihan ketiga Scott Carson untuk Ederson ketika berbaki 20 minit.


Pemain berusia 36 tahun itu, membuat penampilan pertamanya musim ini, segera dipanggil untuk menafikan Paulinho dari jarak dekat, membawakan laungan 'orang nombor satu England' daripada peminat City yang gembira.


City akan mengetahui lawan suku akhir mereka pada 18 Mac dan Guardiola berkata ia adalah "petanda baik" bahawa jangkaan telah meningkat untuk kelab itu.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama