-->

Perancis, Juara Nation League 2021

Perancis, Juara Nation League 2021. Kylian Mbappe menjaringkan gol kemenangan ketika Perancis membuat comeback untuk mengalahkan Sepanyol dan menjadi pasukan kedua yang memenangi Nation League selepas Portugal. Mbappe diadili sebagai onside ketika dia meluncurkan bola di bawah Unai Simon setelah gol penyamaan Karim Benzema di San Siro Milan.Sepanyol mendahului melalui pemain Mikel Oyarzabal, yang menolak pemain pertahanan Dayot Upamecano untuk mengalahkan Hugo Lloris.


Perancis, Juara Nation League 2021




Perancis, Juara Nation League 2021

Lloris menghasilkan dua penyelamatan lewat untuk memastikan kemenangan untuk bekas juara Piala Dunia itu. Dia pertama kali menolak Oyarzabal sebelum secara akrobatik mengetepikan usaha Yeremi Pino..


Tetapi pemenang Mbappe akan terbukti menjadi momen perdebatan, dengan gol tetap bertahan walaupun penyerang Paris St-Germain itu berada dalam posisi offside ketika Theo Hernandez memainkan bola awal melalui bola.


Pemain pertahanan Sepanyol, Eric Garcia menyentuh bola dalam usahanya untuk membersihkan bahaya sebelum datang ke Mbappe, dan peraturan menyatakan "seorang pemain dalam posisi offside menerima bola dari lawan yang sengaja memainkan bola ... tidak dianggap memiliki memperoleh kelebihan ".


Perancis, yang mara ke final dengan ketinggalan 2-0 untuk menewaskan jirannya Belgium 3-2 pada hari Khamis, harus melawan kembali dan melakukannya dalam permainan yang menjadi hidup setelah satu jam melakukan aksi teknikal tetapi tenang.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama