-->

Lionel Messi Score 2 gol ketika Paris St-Germain mengalahkan RB Leipzig

Lionel Messi Score 2 gol ketika Paris St-Germain mengalahkan RB Leipzig. Kylian Mbappe meletakkan tuan rumah di depan, menjaringkan gol dari sudut bawah pada serangan balas. Tetapi Andre Silva dan Nordi Mukiele menjaringkan gol dari sepakan Angelino untuk meletakkan pasukan Jerman di depan. Messi melakukan rembatan ke atas tiang dan kemudian bola masuk ke gawang dan kemudian menjaringkan penalti Panenka untuk memenangi perlawanan.


Lionel Messi Score 2 gol ketika Paris St-Germain mengalahkan RB Leipzig


Lionel Messi Score 2 gol ketika Paris St-Germain mengalahkan RB Leipzig

PSG memenangi penalti menjelang masa kecederaan, tetapi Mbappe gagal menyempurnakan sepakan tersebut.


Mbappe, yang telah menjaringkan 11 sepakan sebelumnya untuk PSG, mengatakan bahawa dia memberitahu Messi untuk mengambil penalti pertama. "Ini normal, ini adalah rasa hormat," kata penyerang Perancis itu.


"Dia pemain terbaik di dunia, ini adalah hak istimewa dia bermain dengan kami. Saya selalu mengatakannya. Ada penalti, dia mengambilnya, Untuk yang kedua, dia berkata, 'Ambil'."


Pasukan Perancis itu memintas Manchester City ke tangga teratas Kumpulan A Liga Juara-Juara dengan tujuh mata.


Tiga gol Messi sejak bergabung dengan PSG sebagai ejen percuma musim panas ini telah muncul di Liga Juara-Juara, dengan pemain Argentina itu juga mencatat kemenangan 2-0 ke atas City.

Legenda Barcelona, ​​34, kini berada di 123 gol Liga Juara-Juara, dengan Leipzig pasukan ke-37 yang pernah dijaringkannya dalam pertandingan.


Dia adalah pemain keempat yang menjaringkan gol dalam dua perlawanan pertama di Liga Juara-Juara untuk PSG selepas Neymar, Alex dan George Weah.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama