-->

Arsenal Menang ke atas Aston Villa

 Bos Arsenal, Mikel Arteta, memuji Emile Smith Rowe yang mengubah gaya permainannya setelah pemain tengah berusia 21 tahun itu membantu The Gunners memperoleh kemenangan yang sangat baik atas Aston Villa ketika mereka melangkah ke separuh teratas Liga Perdana Inggeris. Thomas Partey menuju ke sudut Smith Rowe untuk gol pertamanya untuk The Gunners - setelah sebelumnya terkena palang.


Arsenal Menang ke atas Aston Villa


Tepat pada penghujung separuh masa pertama, Arsenal telah diberikan penalti selepas tinjauan video panjang pembantu pengadil untuk kesalahan Matt Targett ke atas Alexandre Lacazette.


Penalti Pierre-Emerick Aubameyang diselamatkan dengan baik oleh bekas penjaga gol Arsenal, Emiliano Martinez, tetapi penyerang Gabon itu meletakkan umpan semula dari jarak dekat.


Villa bertambah baik pada babak kedua, tetapi Smith Rowe menjaringkan gol ketiga Arsenal 11 minit ke babak kedua.


Dia memenangi bola di bahagian sendiri dan kemudian menamatkan gerakan melalui pesongan dan tiang.


Pelawat mendapat saguhati ketika Jacob Ramsey melengkapkan gol pertama Villa ke sudut atas dari 20 ela. Mereka memberikan tekanan yang baik dan mencipta beberapa peluang pada peringkat penutup tetapi ia terlalu sedikit, sudah terlambat.

Villa menyaksikan dua bidaan untuk pemain antarabangsa England Bawah 21 tahun, Smith Rowe ditolak pada musim panas, dengan Arteta menegaskan dia tidak pernah bimbang dia akan meninggalkan Stadium Emirates.


Smith Rowe kini mempunyai dua gol dan dua assist musim ini dan Arteta gembira dengan perkembangan graduan akademi itu.


Dia berkata: "Ketika anda ingin membawa permainan ke tahap berikutnya, ketika anda menjadi pemain yang sangat penting dalam sebuah kelab besar, itu harus menjadi satu-satunya keutamaan dan setiap perinciannya penting dan relevan.


“Anda perlu menyedarkannya, anda tidak boleh memberikan peratusan yang boleh membuat perbezaan besar dan dia telah mengubahnya.


"Tiada mengeluh, dia hanya melihat ke hadapan, dia benar-benar berazam, dia telah mengubah cara hidup dia juga sedikit sebanyak dan beberapa tabiat yang dia ada dan dia sangat hebat."


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama