-->

Claudio Ranieri Kini Jurulatih baru Watford

Claudio Ranieri Kini Jurulatih baru Watford. Watford telah melantik Claudio Ranieri sebagai pengurus dalam kontrak dua tahun. Jurulatih Itali itu kembali ke Liga Perdana, yang dimenanginya dengan Leicester pada 2015-16, setelah meninggalkan pasukan Serie A, Sampdoria pada musim panas.

The Hornets memecat Xisco Munoz pada hari Ahad, perubahan pengurusan ke-14 di bawah pemilik kelab, keluarga Pozzo, sejak mereka mengambil alih pada tahun 2012.


Claudio Ranieri Kini Jurulatih baru Watford


Ranieri ditugaskan untuk memperbaiki persembahan liga mereka ketika mereka berada di tangga ke-15 setelah mendapat tujuh mata dari tujuh perlawanan.

Perlawanan pertamanya yang bertugas akan di kandang menentang Liverpool pada hari Sabtu, 16 Oktober.

Claudio Ranieri Kini Jurulatih baru Watford

Ranieri mempunyai banyak pengalaman dengan Watford menjadi kelabnya yang ke-21 dalam karier pengurusan selama 35 tahun. Sebagai tambahan kepada gelaran liga bersama Leicester, dia memenangi 1995-1998 Coppa Italia dengan Fiorentina dan 1998-99 Copa del Rey dengan Valencia.

Dia biasa dengan pasukan teratas liga Inggeris melalui Chelsea, Leicester dan Fulham.

Ranieri dipandang tinggi di Leicester tetapi dipecat dengan Foxes hanya satu mata di atas zon penyingkiran dengan tersisa 13 perlawanan pada musim 2016-17.

Selepas Leicester, dia mengambil satu musim dari Liga Perdana Inggeris, di Nantes, sebelum kembali untuk mengambil alih Fulham pada tahun 2018. Dia hanya bertahan 106 hari ketika Cottagers memecatnya dengan kelab yang menghadapi degradasi.


Dia kini kembali ke liga dalam pertukaran pengurus pertama dalam saingan liga Inggeris musim ini.


Pemergian Munoz datang 10 bulan setelah dia bergabung dengan Watford dan membawa mereka ke promosi dari Kejuaraan musim lalu. Jurulatih Sepanyol itu meninggalkan kedudukannya setelah kekalahan 1-0 oleh Leeds pada hari Sabtu.

Sumber : BBC.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama