-->

Thomas Tuchel Bingung dengan Perangai 'pelik' dari kekalahan The Blues di Juventus

Thomas Tuchel berkata "Saya tidak tahu mengapa" Chelsea tidak bermain dengan baik dalam kekalahan 1-0 Liga Juara-Juara mereka oleh Juventus. Federico Chiesa menjaringkan gol Juve 10 saat ke babak kedua. The Blues kini tewas dua kali dalam lima hari - dengan hanya satu tembakan pada sasaran - selepas kekalahan 1-0 di Liga Perdana Inggeris kepada Manchester City pada hari Sabtu.


"Saya merasakan kami agak lambat dan letih, mental lambat dalam membuat keputusan. Itulah sebabnya pelik untuk dianalisis," kata bos Tuchel kepada BT Sport.


Thomas Tuchel Bingung dengan Perangai 'pelik' dari kekalahan The Blues di Juventus


Ini adalah kali kedua juara Eropah Chelsea tewas dalam permainan berturut-turut sejak Tuchel dilantik pada bulan Januari.


"Kami sangat baik semalam dalam latihan, tetapi tidak cukup baik, tidak cukup bebas hari ini. Saya tidak tahu mengapa, itu keseluruhan pasukan," tambahnya.

Mereka terperangkap selepas memulakan semula ketika Chiesa menjaringkan gol terawal Liga Juara-Juara kedua sejak sekurang-kurangnya 2003-04.


"Pada tahap ini, anda tidak boleh melepaskan gol mudah seperti ini pada detik pertama babak kedua," kata Tuchel.


"Apabila anda tahu apa yang akan terjadi dan anda mempunyai organisasi pertahanan seperti yang kami miliki, biasanya selalu mungkin untuk mempertahankannya. Kami dihukum kerana itu.


"Kita seharusnya lebih tajam. Kita seharusnya mengajukan lebih banyak pertanyaan."


Juve kini telah memenangi tiga perlawanan berturut-turut dalam semua pertandingan, setelah jatuh ke zon degradasi Serie A berikutan permulaan yang tidak stabil untuk mantra kedua Max Allegri yang bertanggungjawab.


Allegri berkata: "Pelaut selalu mencari jalan keluar dari ribut. Malam ini adalah permainan yang baik menentang juara Eropah.


"Secara teknikal kami dapat bermain lebih baik, tetapi kami sedikit menderita dan kami ketinggalan beberapa serangan balas. Dua perlawanan, enam mata, kebobolan sifar gol, satu lagi langkah menuju kualifikasi, satu langkah maju yang baik."


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama