-->

Cristiano Ronaldo Menjaringkan 2 Gol, Manchester United Kalahkan Newcastle United

Cristiano Ronaldo Menjaringkan 2 Gol, Manchester United Kalahkan Newcastle United. Cristiano Ronaldo meraikan debut kedua yang luar biasa di Manchester United. Dia menyumbang dua gol ketika The Red Devils menundukkan Newcastle United 4-1 di Stadium Old Trafford. Dua gol dari Cristiano Ronaldo benar-benar membuat Old Trafford meletup dengan penuh semangat. Dua gol MU lain dijaringkan oleh rakan senegara Ronaldo, Bruno Fernandes, dan Jesse Lingard masing-masing.Dalam perlawanan ini, Ronaldo, yang membuat debut keduanya dengan Manchester United, segera dipasang sebagai starter. Kehadiran Ronaldo benar-benar membuat Old Trafford bergemuruh.


Cristiano Ronaldo Menjaringkan 2 Gol, Manchester United Kalahkan Newcastle United


Cristiano Ronaldo Menjaringkan 2 Gol, Manchester United Kalahkan Newcastle United

BABAK PERTAMA

Pemain Portugal itu terus menjadi tumpuan di padang. Setiap kali dia menyentuh bola, peminat MU menyambutnya dengan guruh. Ronaldo memberikan ancaman pertama pada minit ke-10. Namun, bola sepakannya tersasar dari gawang Newcastle United.

The Red Devils terus mengendalikan perlawanan dan mengebom kawasan pertahanan Newcastle. Namun, matlamat itu tidak pernah tercapai.

Matlamat yang dinanti-nantikan peminat MU dilahirkan pada masa kecederaan babak pertama. Ya, gol itu dijaringkan oleh Cristiano Ronaldo.

Pemain berusia 36 tahun itu memanfaatkan bola mentah dari rembatan Mason Greenwood yang gagal dijangkakan penjaga gawang Newcastle, Freddie Woodman. Ronaldo dengan mudah menipu bola dan membuat gol Magpies tumbang.

Skor 1-0 untuk kelebihan Manchester United berlangsung hingga separuh masa.

BABAK KEDUA

Newcastle United berjaya menjaringkan jawapan pada minit ke-56. Balasan The Magpies dibuat oleh Javier Manquillo. Dia memanfaatkan kebocoran di bahagian pertahanan Red Devils. Namun, Newcastle United tidak dapat bertahan untuk menikmati keputusan seri. The Red Devils memimpin sekali lagi enam minit kemudian, pada minit ke-62.

Sekali lagi gol Manchester United disumbangkan oleh Cristiano Ronaldo. Bekas pemain Juventus itu menerima hantaran dari Luke Shaw, dan dengan tenang membawa bola untuk mencari jaringan untuk Newcastle. Skor adalah 2-1 untuk kelebihan MU.


Pada minit ke-80, Manchester United kembali menambah kelebihan. Kali ini melalui gol cantik oleh Bruno Fernandes, yang merupakan rakan senegara dari Ronaldo.


MU tidak berpuas hati. Gol tambahan dibuat lagi pada masa kecederaan. Kali ini, Jesse Lingard, yang muncul sebagai pemain gantian, berjaya mendapatkan namanya di papan skor. Skor 4-1 bertahan sehingga wisel panjang dibunyikan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama