-->

JDT tewas tipis di tangan Nagoya Grampus.

 JDT tewas tipis di tangan Nagoya Grampus. Dalam perlawanan lewat malam semalam, pasukan Nagoya Grampus berjaya mengalahkan Johor darul Ta'zim dalam perlawanan pertama kumpulan G AFC Champion League 2021.

Selepas babak pertama tanpa gol, Hiroyoki Abe memecah kebuntuan selepas menjaringkan gol di Stadium Nasional Rajamangala di Bangkok untuk memperoleh Nagoya tiga mata berharga.


JDT tewas tipis di tangan Nagoya Grampus.


Johor Darul Ta'zim, bermain dengan Shane Lowry, La'vere Corbin Ong dan Mauricio di bahagian pertahanan, terus menahan serangan Nagoya dengan Yuki Soma membuat percubaan pada minit ke-19 dari luar kotak penalti.

Penjaga gol Nagoya, Mitchell Langerak, yang pernah bermain di Bundesliga, mempunyai babak pertama yang tenang, hanya perlu masuk campur pada minit ke-22 ketika dia berjaya melakukan hantaran lintang berbahaya Safawi Rashid di dalam kotak penalti.


Johor Darul Ta'zim, bagaimanapun, hampir mengejutkan Nagoya ketika Farizal melakukan hantaran panjang kepada Bérgson pada serangan balas tetapi penyerang itu gagal menemui sasaran dari jarak jauh.

Nagoya terus menekan lawan mereka pada permulaan babak kedua dan boleh menjaringkan gol pada minit ke-56 menerusi pemain tengah Mateus.

JDT tewas tipis di tangan Nagoya Grampus.


Johor Darul Ta'zim menyia-nyiakan peluang keemasan untuk menjaringkan gol dua minit kemudian selepas Bérgson melepasi penanda golnya di bahagian atas kotak tetapi melakukan rembatan tinggi di atas palang.


Tekad Nagoya akhirnya membuahkan hasil pada selepas Ryogo Yamasaki mengumpulkan bola dari dalam kawasan sebelum menemukan Abe yang tidak dijaga dan kemudian meledakkan bola ke bumbung jaring.


Johor Darul Ta'zim nampaknya telah menyelamatkan satu mata pada masa tambahan ketika Bergson melepaskan tandukannya. Namun sayang gol yang tidak dibenarkan.


Nagoya akan berusaha untuk meneruskan permulaan baik mereka ketika menghadapi Pohang Steelers dari Republik Korea pada hari Jumaat, sementara Johor Darul Ta'zim akan menentang Ratchaburi FC dari Thailand.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama