-->

Tottenham 1-3 Man United : Jose Mourinho Catat Rekod Kekalahan Terburuk.

 Tottenham 1-3 Man United : Jose Mourinho Catat Rekod Kekalahan Terburuk. Pasukan Jose Mourinho dimalukan pasukan Manchester United walaupun menjaringkan gol awal menerusi Son Heung Min. 

United membuat comeback kemudian menerusi tandukan cantik oleh Edison Cavani dan kemudian pada minit ke 96, Greenwood menjaringkan gol ketiga dari sudut sukar menewaskan Lloris.

Tottenham 1-3 Man United : Jose Mourinho Catat Rekod Kekalahan Terburuk.


Tottenham 1-3 Man United : Jose Mourinho Catat Rekod Kekalahan Terburuk.

1. Bos Spurs, Jose Mourinho, tidak pernah menang dalam lima perlawanan terakhirnya menentang pasukan yang pernah dikendalikannya (D2 L3), setelah menang 12 berturut-turut antara 2002 dan 2018.

2. Dia telah mengalami 10 kekalahan liga dalam satu musim untuk pertama kalinya sepanjang karier pengurusannya.

3. Dalam sejarah penerbangan teratas dalam bahasa Inggeris, 23 perlawanan Manchester United yang tidak terkalahkan saat melarikan diri dari rumah dalam liga (W15 D8) hanya ditingkatkan dengan larian 27 perlawanan dari Arsenal antara April 2003 dan September 2004.

4. Spurs telah menjatuhkan 18 mata dari kedudukan yang menang di Liga Perdana musim ini, di tangga kedua setelah Brighton (20). Ini adalah mata terbanyak yang diturunkan oleh pasukan Mourinho dari kedudukan menang dalam satu kempen Liga Perdana Inggeris.

5. Manchester United telah memperoleh 28 mata dari kehilangan kedudukan di Liga Perdana musim ini - dalam sejarah pertandingan, hanya Newcastle pada tahun 2001-02 (34) dan Manchester United sendiri pada tahun 2012-13 (29) telah memperoleh lebih banyak mata dari kedudukan tersebut.

6. Son Heung-min menjadi pemain pertama yang menjaringkan tiga atau lebih gol menentang Manchester United dalam satu kempen Liga Perdana sejak Sergio Aguero pada 2014-15.

7. Fred Manchester United hanya menjaringkan gol kedua dalam kariernya di Liga Perdana, dengan gol sebelumnya menentang Wolves pada September 2018; gol penyamaannya mengakhiri 73 pukulan tanpa menjaringkan gol dalam pertandingan.

8. Hanya Wayne Rooney (15) yang menjaringkan lebih banyak gol Liga Perdana Inggeris untuk Manchester United sebagai remaja daripada Mason Greenwood (13).



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama