-->

6 Statistik Penting Kemenangan Manchester United lawan Roma

6 Statistik Penting Kemenangan Manchester United lawan Roma. Dalam perlawanan awal pagi tadi, Manchester United berjaya menang besar melawan AS Roma di tempat sendiri. Sudah semestinya kemenangan perlawanan pertama separuh akhir Europa league ni amat penting untuk United.

Gol Manchester United di jaringkan oleh Bruno Fernandes, Cavani, Pogba dan Greenwood. Man of the match menjadi milik Cavani.

6 Statistik Penting Kemenangan Manchester United lawan Roma


6 Statistik Penting Kemenangan Manchester United lawan Roma

Manchester United adalah pasukan pertama yang menjaringkan enam gol di separuh akhir pertandingan utama Eropah sejak Mei 1964 ketika Real Madrid menewaskan FC Zurich 6-0 pada perlawanan kedua Piala Eropah.

Roma adalah pasukan Itali pertama yang menghantar enam gol di separuh akhir pertandingan Eropah.

Roma menjadi pasukan pertama yang membuat tiga penggantian pada babak pertama permainan Liga Europa (sejak 2009).

Bruno Fernandes (20) adalah pemain ketiga dalam sejarah Manchester United yang menjaringkan lebih 20 penalti, selepas Ruud van Nistelrooy (28) dan Wayne Rooney (27).

Tiga daripada empat penalti terakhir yang dilalui Manchester United dalam semua pertandingan yang diberikan oleh Paul Pogba, sementara pemain Perancis itu kebobolan empat dari enam masa lalu di Old Trafford.

Edinson Cavani menjadikannya 50 gol dalam pertandingan utama Eropah (15 di Liga Europa, 35 di Liga Juara-Juara), dengan penyerang Manchester United, pada 34 tahun dan 74 hari, pemain tertua yang menjaringkan gol di peringkat separuh akhir atau lebih jauh dalam pertandingan Eropah utama sejak Philip Cocu (34y 187d) untuk PSV Eindhoven vs AC Milan di separuh akhir Liga Juara-Juara pada 2004-05.

Mason Greenwood telah menjaringkan 27 gol untuk Manchester United dalam semua pertandingan, yang merupakan pemain ketiga terbanyak dalam sejarah kelab sebelum berusia 20 tahun selepas Norman Whiteside (39) dan George Best (37).



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama