-->

Sekadar Seri, Ini Statistik Chelsea vs Manchester United

Sekadar Seri, Ini Statistik Chelsea vs Manchester United. Sebelum perlawanan bermula, ramai yang tak sabar nak tengok perlawanan ini. Setelah bermula ia memang menarik untuk ditonton namun begitu tiada jaringan dalam perlawanan ini membuatkan ia bosan. 

Perlawanan Chelsea Vs United berjaya menghadirkan beberapa fakta menarik. Jom sambung baca di bawah.


Sekadar Seri, Ini Statistik Chelsea vs Manchester United




Sekadar Seri, Ini Statistik Chelsea vs Manchester United.

1. Perlawanan ini telah selesai tanpa gol dalam kedua-dua perlawanan dalam kempen liga untuk kali kedua, kesempatan lain datang pada tahun 1921-22.

2. Manchester United kini tidak terkalahkan dalam 20 perlawanan di tempat lawan (W13, D7), hanya  Arsenal (27 dan 23), Liverpool (21) dan Nottingham Forest (21).

3. Chelsea seri 0-0 menentang pasukan tuan rumah dan lawan di Liga Perdana Inggeris dalam satu musim untuk pertama kalinya sejak 2008-09 menentang Everton, sementara Man Utd terakhir melakukannya melawan Aston Villa pada 1996-97.

4. Manchester United gagal menjaringkan satu gol dalam enam pertemuan liga terakhir mereka dengan Arsenal, Chelsea, Liverpool, Manchester City atau Spurs - masing-masing dari empat perlawanan terakhir mereka telah selesai tanpa gol.

5. Pengurus Chelsea, Tuchel, menjadi jurulatih kedua yang tidak melepaskan satu gol dalam empat perlawanan tuan rumahnya di Liga Perdana selepas Brendan Rodgers pada 2011-12 dengan Swansea City. Termasuk dua perlawanan terakhirnya yang bertugas di PSG, Tuchel telah menjalani enam perlawanan tanpa kebobolan di tempat sendiri dalam pertandingan liga.

sumber : BBC 


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama