-->

Video: Manchester United Bantai Southampton Sampai Lunyai!

Manchester United Bantai Southampton Sampai Lunyai! Manchester United mengamuk ketika mereka menerima kunjungan Southampton pada perlawanan Liga Perdana 2020/2021, Rabu waktu Malaysia. Pelawat, yang bermain dengan 10 pemain sejak minit ke-2, terpaksa menelan kepahitan apabila mereka dikalahkan Manchester United dengan skor 0-9. Dan kemudian mendapat kad merah kedua pada akhir perlawanan.


Video: Manchester United Bantai Southampton Sampai Lunyai!

Video: Manchester United Bantai Southampton Sampai Lunyai!

Setiap gol skuad Ole Gunnar Solksjaer dijaringkan oleh Aaron Wan-Bissaka, Marcus Rashford, bunuh diri Jan Bednarek, Edinson Cavani, Anthony Martial (dua gol), Scott McTominay, Bruno Fernandes, dan Daniel James.


Kekalahan ini pastinya akan memasuki lembaran hitam Southampton dan dikenang seumur hidup.


 Southampton telah bergelut sejak awal perlawanan. Tepat ketika pemain tengah Alexandre Jankewitz menerima kad merah segera pada minit ke-2.


Tidak lama kemudian, tepat pada minit ke-18, Manchester United memulakan pesta gol. Hantaran cantik Luke Shaw diterima oleh Aaron Wan Bissaka kemudian terus menjaringkan gol menewaskan Alex McCarthy, skornya 1-0.


Pada 25 minit adalah giliran Macus Rashford untuk menjaringkan gol. Dia menggandakan kedudukan setelah menerima hantaran Mason Greenwood dan kemudian melepaskan tembakan ke gawang McCarthy.


Rashford sekali lagi bertanggungjawab untuk gol ketiga pasukan. Pada minit ke-34, umpan silang Rashford secara tidak sengaja ditampan oleh Bednarek dan masuk ke gawang sendiri.


Edinson Cavani juga memastikan Manchester United mengakhiri babak pertama dengan skor 4-0. Tandukan penyerang Uruguay itu setelah mendapat hantaran Shaw yang kemudiannya berjaya menipu penjaga gol pelawat.


Video Highlight !




Separuh masa kedua Manchester United enggan melonggarkan serangan mereka. Tetapi pada minit ke-53, Che Adams berjaya menjaringkan gol menentang Davide de Gea tetapi VAR dibatalkan kerana ofside pertama.


The Red Devils juga memulakan pesta gol mereka sekali lagi. Minit ke-69, Anthony Martial menjaringkan gol kelima pasukan. Kemudian Scott McTominay menjaringkan gol pada minit ke-72.


Pada minit ke-86, Southampton lebih menderita setelah Jan Bednarek menerima kad merah kerana melanggar Martial di kotak terlarang dan Manchester United dihadiahkan penalti yang menghasilkan gol berkat rembatan dari Bruno Fernandes.


Kemudian pada minit ke-90, Martial memberi kelebihan kepada Manchester United 8-0. Dan Daniel James menutup pesta gol pasukan tuan rumah pada minit ke-93 dan akhirnya menang 9-0.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama