-->

6 Statistik Menarik Ketika Manchester United Menang 9-0 keatas Southampton

6 Statistik Menarik Ketika Manchester United Menang 9-0 keatas Southampton. Manchester United melakar sejarah sekali lagi apabila mereka mencatat rekod untuk gol yang dijaringkan dalam pertandingan Liga Perdana Inggeris ketika mereka mengalahkan Southampton 9-0 pada hari Rabu pagi.


6 Statistik Menarik Ketika Manchester United Menang 9-0 keatas Southampton


Gol-gol Manchester United dijaringkan oleh Aaron Wan-Bissaka, Marcus Rashford, bunuh diri Jan Bednarek, Edinson Cavani, Anthony Martial (dua gol), Scott McTominay, Bruno Fernandes dan Daniel James.

United merupakan pasukan pertama menjaringkan 9 gol dalam satu perlawanan sebanyak dua kali dalam sejarah EPL. Pada tahun 1995, mereka menang 9-0 keatas Ipwish town. Selain United, Leicester City juga merupakan pasukan yang berjaya menjaringkan 9 gol pada 2019 ketika menentang Southampton juga.

Jom baca  6 Statistik Menarik Ketika Manchester United Menang 9-0 keatas Southampton di bawah ini.


6 Statistik Menarik Ketika Manchester United Menang 9-0 keatas Southampton 9-0


1. Manchester United menang di tempat lawan dan menentang Southampton pada musim Liga Perdana buat pertama kalinya sejak musim 2012/2013 atau musim terakhir mereka bersaing untuk menjadi juara.


2. Kekalahan 0-9 musim lalu kepada Leicester City terjadi di tempat sendiri dan skor yang sama ketika dibantai oleh Manchester United adalah kekalahan tandang terbesar dalam sejarah Southampton.


3. Southampton telah kehilangan empat perlawanan Liga Perdana berturut-turut untuk pertama kalinya sejak April 2018.


4. Manchester United menjadi pasukan kedua yang mempunyai tujuh pencetak gol berbeza dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris selepas Chelsea menentang Aston Villa pada Disember 2012.


5. Manchester United menjaringkan empat gol pada babak pertama perlawanan Liga Perdana buat kali kedua musim ini, yang pertama menentang Leeds. Ini adalah pertama kalinya sejak 1997/1998 bahawa Setan Merah telah menjaringkan empat atau lebih gol di babak pertama dalam dua perlawanan dalam satu musim.


6. Hanya bekas penyerang Manchester United, Eric Cantona dan bekas penyerang West Ham, Dimitri Payet (kedua-duanya 33 perlawanan) yang menjaringkan 15 assist dalam Liga Perdana dengan penampilan lebih sedikit daripada Bruno Fernandes, yang bermain 36 kali menentang Southampton.


Sumber: BBC


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama