-->

Real Madrid, Barcelona Menang Besar Menentang Lawan Masing-Masing

Real Madrid, Barcelona Menang Besar Menentang Lawan Masing-Masing. Real Madrid berjaya memenangi perlawanan dengan jaringan 2-0 ke atas Valencia. Hasil keputusan ini menjadikan Madrid kembali untuk mengikuti Barcelona, ​​dan kini menduduki tempat kedua dalam liga.


Real Madrid, Barcelona Menang Besar Menentang Lawan Masing-Masing


Bermain di Estadio Alfredo di Stefano, Real Madrid kelihatan menekan sejak bola digulung. Anak buah Zinedine Zidane mencatat 61 peratus kepemilikan bola, berbanding dengan 39 persen Valencia.

Di samping itu, Madrid juga dapat melepaskan 16 percubaan, tujuh daripadanya tepat ke gawang. Sebaliknya, Valencia hanya mendapat satu peluang baik daripada empat percubaan.


Dalam kawalan permainan, Real Madrid memenangi dua gol tanpa membalas Valencia. Sepasang gol dari Madrid muncul hasil jaringan Karim Benzema (12 ') dan Toni Kroos (42').


Berkat keputusan positif ini, Los Blancos sekali lagi mengatasi Barcelona dalam kedudukan La Liga. Real Madrid kini berada di tempat kedua dengan 49 mata. 

Mereka berada tiga mata di hadapan Barca yang sekali lagi jatuh ke tempat ketiga. Selain itu, Real Madrid juga ketinggalan lima mata di belakang Atletico Madrid di kedudukan teratas.

Barcelona pula menang besar dengan jaringan 5-1 keatas pasukan Alaves. Gol Barca di jaringkan oleh Francisco Tricao pada minit 29 dan 74. 

Messi menjaringkan dua gol pada minit 45+1 dan minit 75. Gol terakhr Barca di jaringkan oleh Junior Firpo pada minit ke 80.

Sementara itu, gol Alaves muncul pada minit ke 57 menerusi Louis Rioja. 


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama