-->

Manchester United Mula Lupakan Sancho?

Manchester United Mula Lupakan Sancho? Manchester United dilaporkan akan melupakan penyerang Dorussia Dortmund, Jadon Sancho setelah kehadiran Amad Diallo kedalam pasukan itu. Baru-baru ini, Amad Diallo juga telah dimasukkan dalam senarai pemain untuk kejohanan Europa bagi pasukan United.

Dortmund telah menawarkan harga 100 juta untuk United bagi mendapatkan Sancho. Atas faktor ekonomi, kita nampak United lebih berminat untuk mendapatkan pemain-pemain muda yang berpotensi menyerlah di masa hadapan.


Manchester United Mula Lupakan Sancho?


Manchester United Mula Lupakan Sancho?


MU akhirnya mengalihkan perhatian mereka kepada Amad Diallo yang dibeli pada Oktober lalu. Diallo belum muncul untuk pasukan pertama. Namun, dia menjaringkan dua gol menentang Liverpool pada penampilan sulungnya untuk pasukan Bawah 23 tahun hujung minggu lalu.


Peminat MU segera mendesak Ole Gunnar Solskjaer untuk segera memasukkan pemain berusia 18 tahun ke dalam skuad senior. Sehingga kini, Solskjaer masih mempertimbangkan cadangan itu.



Borussia Dortmund dilaporkan terpaksa menurunkan harga Jadon Sancho. Menurut Sport1, kerugian kewangan yang signifikan Dortmund setelah wabak coronavirus memaksa gergasi Bundesliga menurunkan harga Sancho.


Jadon Sancho telah menjalani musim yang mengecewakan dengan Dortmund musim ini. Dia hanya menjaringkan tiga dalam 17 penampilan di Bundesliga. Sebenarnya, musim lalu, dia mencatatkan 17 gol dalam 32 perlawanan.


Laporan itu mendakwa Dortmund tahu penjualan Sancho akan sangat membantu dalam usaha mereka mengimbangkan kewangan.


Namun, mereka menyedari bahawa tidak ada kelab yang boleh membayar lebih dari £ 100 juta dalam keadaan ekonomi sekarang.


Jadon Sancho mempunyai permulaan musim yang luar biasa. Dia perlahan-lahan bangkit dengan enam gol dan 13 assist dalam semua pertandingan.


Sumber: Ekspres

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama