-->

Manchester United Layak Ke Pusingan Seterusnya, Ini 7 Fakta Yang Anda Kena Tahu.

Manchester United Layak Ke Pusingan Seterusnya. Awal pagi tadi, Manchester United menerima kunjungan pasukan Real Sociedad dii Old Trafford. Dalam perlawanan tersebut kedua-dua pasukan hanya seri tanpa jaringan. United layak ke pusingan seterusnya dengan agregate 4-0 dari kedua-dua perlawanan.


Manchester United Layak Ke Pusingan Seterusnya, Ini 7 Fakta Yang Anda Kena Tahu.


Manchester United Layak Ke Pusingan Seterusnya

Ini statistik kedua-dua pasukan.

1. United telah layakke pusingan seterusnya dalam 5  pertandingan terakhir mereka di Liga Europa (juga 2011-12, 2015-16, 2016-17, 2019-20).

2. Sociedad telah tersingkir dari kedua-dua 32 pertandingan terakhir mereka di Liga Europa, juga keluar dari persaingan pada tahap ini pada 2017-18 ketika menentang Red Bull Salzburg.

3. United tidak kalah dalam setiap 15 perlawanan terakhir mereka di Old Trafford di Liga Europa sejak kekalahan 3-2 oleh lawan Sepanyol, Athletic Bilbao pada bulan Mac 2012.

4. Sociedad kini tidak menang dalam empat perlawanan mereka dengan United di semua pertandingan (seri dua, kalah dua), gagal menjaringkan gol dalam setiap pertembungan.

5. Rashford menjadi pemain Liga Perdana pertama yang tampil dalam 40 perlawanan dalam semua pertandingan musim ini.

6. Fernandes dari United telah menendang bola terkena palang lebih banyak kali dalam semua pertandingan daripada pemain Liga Perdana yang lain sejak awal Februari 2020 (11).

7. Oyarzabal dari Sociedad menjadi pemain pelawat pertama yang gagal menjaringkan gol penalti di Old Trafford menentang United dalam sebarang pertandingan sejak Leighton Baines untuk Everton pada Oktober 2014 di Liga Perdana.


Sumber BBC 

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama