-->

6 Statistik Menarik Kemenangan Arsenal vs Benfica

6 Statistik Menarik Kemenangan Arsenal vs Benfica. Setelah berhempas pulas dalam perlawanan pertama tempoh hari, Arsenal kini telah berjaya menarik nafas lega apabila mereka mengalahkan Benfica dengan jaringan 3-2 dan dengan Agregate 4-3. Arsenal kini lolos ke pusingan seterusnya. Berikut merupakan 6 Statistik Menarik Kemenangan Arsenal vs Benfica untuk bacaan anda.


6 Statistik Menarik Kemenangan Arsenal vs Benfica


6 Statistik Menarik Kemenangan Arsenal vs Benfica

1. Arsenal telah mencapai pusingan 16 terakhir Liga Europa dalam tiga dari empat musim yang mereka tampil dalam pertandingan, dengan satu-satunya mereka tersingkir pada 2019-20 (tersingkir pada 32 terakhir).

2. Benfica mengalami kekalahan pertama di Liga Europa sejak Februari 2020 menentang Shakhtar Donetsk (2-1), mengakhiri lapan perlawanan tanpa kalah dalam pertandingan.

3. Pierre-Emerick Aubameyang telah menjaringkan gol dalam tujuh daripada lapan perlawanan terakhirnya untuk Arsenal (keseluruhan 10 gol - Piala FA - lima, Liga Europa - empat, Perisai Komuniti - satu), hanya gagal menjaringkan gol menentang Benfica pada perlawanan pertama tempoh hari.

4. Hanya Trent Alexander-Arnold (20) yang mempunyai lebih banyak bantuan di kalangan pemain Inggeris untuk kelab Liga Perdana dalam semua pertandingan sejak awal musim lalu daripada Bukayo Saka (18), berikutan dua bantuannya malam ini.

5. Kieran Tierney menjadi Scotsman pertama yang menjaringkan gol untuk Arsenal dalam pertandingan besar Eropah sejak Willie Young menentang Gothenburg pada bulan Mac 1980 di suku akhir Piala Winners.

6. Bernd Leno membuat penampilan ke-100 untuk Arsenal di semua pertandingan, menjadi pemain Jerman kelima yang mencapai tonggak ini untuk kelab setelah Jens Lehmann (200), Per Mertesacker (221) Mesut Ozil (254) dan Shkodran Mustafi (151).

Sumber : BBC

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama