6 Statistik Menarik dari Perlawanan Liverpool vs Manchester City di Anfield

6 Statistik Menarik dari Perlawanan Liverpool vs Manchester City di Anfield. Awal pagi Isnin (8.2.2021) waktu Malaysia menyaksikan kekalahan besar Liverpool kepada Manchester City dalam Saingan Liga Perdana Inggeris. Kekalahan ini juga menyukarkan Liverpool untuk mempertahankan Kejuaraan liga untuk musim ini. Berikut merupakn 6 Statistik Menarik dari Perlawanan Liverpool vs Manchester City di Anfield.


6 Statistik Menarik dari Perlawanan Liverpool vs Manchester City di Anfield.



6 Statistik Menarik dari Perlawanan Liverpool vs Manchester City di Anfield


1. Empat dari enam penalti terakhir yang gagal disempurnakan dalam Epl adalah pemain pemain Manchester City, dengan tiga daripadanya menentang Liverpool (Mahrez pada Oktober 2018, De Bruyne pada November 2020 dan Gundogan pada hari Ahad).

2. Sebagai perbandingan, Liverpool telah menjaaringkan 19 penalti Liga Perdana terakhir mereka, dengan Salah menjaringkan 13 daripadanya.

3. Raheem Sterling memenangi penalti ke-21 dalam Liga Perdana Inggeris - lebih banyak daripada pemain lain dalam sejarah pertandingan.

4. Sterling hanya pemain ketiga yang menjaringkan 100 gol atau lebih di bawah Guardiola, selepas Barcelona, ​​Lionel Messi (211) dan rakan sepasukan City, Aguero (120).

5. Daripada semua pemain untuk menjaringkan sekurang-kurangnya 10 gol dalam lima liga teratas Eropah (England, Perancis, Jerman, Itali dan Sepanyol) musim ini, hanya Erling Braut Haaland dari Borussia Dortmund (20 tahun 2021 hari) yang lebih muda daripada Manchester City Foden (20 tahun ) 255 hari).

6. Sejak menjaringkan gol pertamanya musim ini pada 15 Disember, Ilkay Gundogan City telah menjaringkan sekurang-kurangnya tiga lagi gol Liga Perdana berbanding pemain lain (sembilan).

Sumber: BBC.


Post a Comment

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama