-->

5 Fakta Menarik Menjelang Aksi Barnsley VS Chelsea.

5 Fakta Menarik Menjelang Aksi Barnsley VS Chelsea. Pasukan Barnsley akan menerima kunjungan Chelsea di Stadium Oakwell pada awal pagi jumaat 12 febuari 2021. Mereka pasti mengharapkan keajaiban dalam perlawanan ini.  


5 Fakta Menarik Menjelang Aksi Barnsley VS Chelsea.


Barnsley menang 2-0 ketika menjadi tuan rumah menentang Tranmere Rovers dengan gol Michal Helik dan penalti Cauley Woodrow. Selepas itu, pasukan yang dibuat oleh Valerien Ismael menewaskan rakan pasukan divisyen dua Norwich City 1-0 berkat satu gol dari Callum Styles.

Namun, Barnsley bertemu lawan yang sangat sukar pada pusingan kelima. Lawan mereka adalah Chelsea, pasukan Liga Perdana yang tidak terkalahkan dalam empat perlawanan di samping pengurus baru Thomas Tuchel.


Selepas seri 0-0 menentang Wolverhampton pada perlawanan sulungnya, Tuchel memimpin Chelsea untuk berturut-turut mengalahkan Burnley 2-0, Tottenham 1-0 dan Sheffield United 2-1.


Chelsea mara ke pusingan kelima Piala FA setelah menewaskan Morecambe 4-0 dan Luton Town 3-1. Dua kemenangan itu dimenangi dengan Frank Lampard. Sekarang, Chelsea menginginkan kelayakan ke pusingan seterusnya bersama Tuchel.


5 Fakta Menarik Menjelang Aksi Barnsley VS Chelsea.


1. Barnsley hanya menang 1 kali dalam 5 perlawanan terakhirnya di semua pertandingan (W1 D2 L2).

2. Barnsley memenangi 5 dari 7 perlawanan rumah terakhirnya dalam semua pertandingan (W5 D1 L1).

3. Chelsea telah memenangi 3 perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan, menjaringkan 5 gol dan hanya kebobolan 1 gol secara keseluruhan.

4. Chelsea tidak terkalahkan dalam 5 perlawanan terakhir mereka dalam semua pertandingan (W4 D1 L0).

5. Chelsea telah memenangi 8 dari 12 perlawanan tandang terakhir mereka dalam semua pertandingan (W8 D0 L4).

sumber : Bola.net

keputusan ramalan: Barnsley 0-3 Chelsea.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama